۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۹
کد خبر: 82694021
T T
۰ نفر
نتانیاهو دستور خروج از یونسكو را صادر كرد

تهران - ایرنا - شبكه خبری روسیا الیوم پنجشنبه شب در خبری فوری گزارش كرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزارت امورخارجه اسرائیل دستور داد، مقدمات خروج تل آویو از یونسكو را فراهم كند.

به گزارش ایرنا، نتانیاهو همچنین تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا برای خروج از یونسكو راتبریك گفت.این اقدام وی به پیروی از آمریكا صورت می گیرد.
واشنگتن روز پنجشنبه با این بهانه كه «یونسكو، دشمن اسرائیل است» از سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد خارج شد.
«هیدر نویرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا با بیان این كه واشنگتن با تشكیل ' هیاتی نظارتی' در یونسكو كه مقر آن در پاریس است، شركت می كند، افزود: این هیات نظارتی، جایگزین هیات اصلی آمریكا در یونسكو می شود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس هم گزارش كرد،مقامات آمریكایی به این خبرگزاری گفته اند كه واشنگتن از یونسكو خارج شده و این اقدام را به دنبال اعتراض های مكررش به قطعنامه های صادر شده از سوی این نهاد فرهنگی سازمان ملل اتخاذ كرده است، آمریكا همه این قطعنامه ها را ' ضد اسرائیلی' می داند.
به گزارش آسوشیتدپرس؛ در سال 2011 به دنبال آنكه یونسكو 'تشكیلات خودگردان فلسطین' را به عضویت خود درآورد ؛ آمریكا هم تامین بودجه این سازمان را متوقف كرد اما وزارت خارجه آمریكا همچنان دفترش را در مقر یونسكو در پاریس حفظ كرد و همچنان از پشت صحنه در سیاست گذاری های این سازمان نقش داشت.
اعلام تصمیم آمریكا برای خروج از یونسكو دقیقا زمانی صورت می گیرد كه یونسكو در حال رای گیری برای انتخاب مدیركل جدید خود است.
شبس**9363*1488*مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: بهمن بامداد**
۰ نفر