۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۰:۵۴
کد خبر: 82694109
T T
۰ نفر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر شتاب بخشی به ساخت تالار مركزی شیراز تاكید كرد

شیراز- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از مراحل ساخت و ساز تالار مركزی شهر شیراز بر شتاب بخشی به اجرای این طرح تاكید كرد و قول مساعد داد تا اعتبار این پروژه با افزایش همراه باشد.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی پنجشنبه در بازدید از روند اجرایی این طرح گفت: تلاش خواهیم كرد تا اعتبار این پروژه افزایش پیدا كند و زودتر تخصیص یابد.
وی گفت: با توجه به فضای بزرگ این مكان بنا داریم تا هماهنگ كنیم و شركت مربوطه بیشتر و با همراهی بالاتری این تالار را برای آماده سازی پیش ببرد و در كنار آن از سرمایه گذاران فرهنگی نیز بهره ببریم.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این بازدید گزارشی از روند اجرایی این طرح ارائه كرد و گفت: تاكنون این طرح ٢٢ درصد پیشرفت فیزیكی داشته و چنانچه آهن آلات مورد نیازی كه سفارش داده شده و در حال ساخت است برای اجرای اسكلت بندی تامین شود تا ٣٥ درصد پیشرفت فیزیكی ظرف سه ماه امكان پذیر است.
بهزاد مریدی عمده ترین خواسته جامعه فرهنگی و هنری استان فارس را اتمام پروژه تالار مركزی شیراز عنوان كرد و گفت: رسانه ها و روسای انجمن های فرهنگی و هنری این موضوع را به نمایندگی از مردم دنبال می كنند و خواستار توجه ویژه دولت به آن هستند.
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تمام داشته هایمان در استان فارس برای تولید و اجرا و آموزش و ارتقای سطح فرهنگ، ادب و هنر همین تالار مركزی شهر است كه با وجود فعالیت و پشتكار پیمانكار در ساخت و ساز این پروژه توانسته ایم تا مقداری پیش برویم، اما با تخصیص اعتبار و تجهیزات بیشتر می توان این پروژه را به سرانجام رساند.
مریدی افزود: انتظار می رود تا شركت طرف قرارداد، فراتر از تعهد خود و مبلغی كه در اختیار دارد كار و فعالیت كند.
به گفته وی، زیر سازی و پی بنا ی تالار مركزی شیراز آماده شده و اسكلت فلزی نیز در برنامه قرار دارد كه 24 متر ارتفاع خواهد داشت وسالن تخصصی تئاتر و سن گردان آن نیاز به عملیات اجرایی بیشتری دارد.
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: تمام فعالیت های فرهنگی ادبی هنری قرآنی استان به سمت تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس سرازیر شده و همه ادارات و سازمانها نیز از این تالار به طور مستمر استفاده می كنند و می توان گفت این تالار به تنهایی دیگر جوابگوی ظرفیت های غنی این استان نیست و نیاز به راه اندازی پروژه ای بزرگ همچون تالار مركزی شهر شیراز احساس می شود.
تالار مركزی شهر شیراز كه ساخت آن از سال ١٣٩٢ آغاز شده، دارای سالن های تخصصی تئاتر به ظرفیت ٧٠٠ نفر، موسیقی به ظرفیت ٧٥٠ تماشاچی و یك سالن عمومی با گنجایش یك هزار نفر خواهد بود.
2027
خبرنگار: بهرام بشیری زاده جهرمی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی