۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82695288
T T
۰ نفر
خليج فارس نامي جاودانه در تاريخ و ذهن ملت ايران است

گنبدكاووس - ايرنا - جمعي از مردم گنبدكاووس درشرق استان گلستان بامحكوم كردن اظهارات شب گذشته رئيس جمهوري آمريكا و استفاده از نام جعلي براي خليج فارس، خاطرنشان كردند: خليج فارس، نامي جاودانه در تاريخ و ذهن ملت ايران است.

اين عده از شهروندان گنبدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفتند: سخنان ترامپ از روي جهل و ناداني و بي ادبانه و به دور از اخلاق ديپلماتيك بود و هيچ تاثيري بر اذهان عمومي ملت ايران نمي گذارد.
يكي از شهروندان گنبدي دراين خصوص گفت: سخنان قلدرمآبانه ترامپ نه تنها هيچ تاثيري بر روحيه استكبار ستيزي اقشار مختلف ملت ايران نمي گذارد بلكه وحدت و انسجام ملي آنان در برابر دشمني ها و توطئه هاي آمريكا را دو چندان مي كند.
محمد اسدالله پور افزود: اينكه رئيس جمهور يك كشوري كه خود را يك ابرقدرت و ارباب جهان مي داند، به جاي نام خليج فارس كه بر سنگ قبر سربازان خود نيز آن را حك كرده، واژه جعلي به كار مي برد، مايه تاسف است.
وي گفت: خليج فارس نامي جاودانه در تاريخ جهان و نيز در اذهان عمومي ملت هميشه قهرمان ايران است و با يك سخنراني آن هم از سوي رئيس جمهوري آمريكا كه همه ملت هاي مظلوم و آزاده جهان بويژه ملت ايران از او متنفرند، تغيير نمي كند.
يك شهروند ديگر گنبدكاووس نيز سخنان شب گذشته ترامپ را سخناني توهين آميز و فاقد وجاهت قانوني و برخلاف عرف بين الملل دانست و اظهار داشت: خليج فارس نامي تغيير ناپذير است زيرا با گوشت و پوست تك تك مردم ايران از هر قوم، نژاد، زبان و مذهبي كه باشند، عجين شده است.
هادي وزيري گفت: سخنان جاهلانه ترامپ و ديگر مقامات آمريكا عليه ملت ايران نه تنها هيچ خللي در عزم و اراده ملت ايران در دفاع از سرزمين و آرمان هاي انقلاب اسلامي شان، ايجاد نمي كند بلكه آنان را منسجم تر مي كند.
يكي ديگر از شهروندان گنبدي نيز با اشاره به سخنان شب گذشته ترامپ، گفت: اين سخنان ناشي دشمني و كينه هميشگي دولتمردان آمريكا نسبت به ملت هاي مظلوم جهان از جمله ايران است.
صالح كاهاني افزود: سخنان ترامپ نبايستي تنها محدود به استفاده از نام جعلي براي خليج فارس تنزل يابد زيرا خليج فارس سابقه اي تاريخي داشته و دارد و با يك سخنراني قابل تغيير نيست و نكته مهم، آشكار شدن دشمني آمريكا با ملت ايران است.
وي اضافه كرد: دولتمردان آمريكا همواره به دنبال ضربه زدن به استقلال كشورها به ويژه آن دسته از كشورهايي كه در مقابل سياست هاي استكباري آنان مي ايستند، هستند از اين جهت بر همه گروه ها و سلايق سياسي كشور لازم است از سخنان ضد ايراني ترامپ درس گرفته و به اصول اصلي انقلاب بيشتر پايبند باشند.
امام جمعه گنبدكاووس نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، سخنان ديشب ترامپ را مصداق ضرب المثل 'عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد'، دانست و خاطرنشان كرد: اين سخنان، وحدت و مهرباني ملت و گروه هاي سياسي را نسبت به نظام، دولت، سپاه و بسيج، مستحكم تر و بيشتر كرد.
حجت الاسلام و المسلمين محمود ترابي گفت: سخناني كه در روزهاي گذشته درخصوص سپاه توسط مقامات آمريكا مطرح شد، با عكس وزير امور خارجه كشورمان با فرمانده سپاه كه در رسانه ها بازتاب پيدا كرد و يا سخنان حكميانه رئيس جمهوري كه حرف دل رهبري، مردم، بسيج و سپاه هم بود، خط بطلاني بر وجود حاكميت دوگانه در كشور كشيد كه در ذهن مقامات آمريكا وجود دارد.
وي افزود: مردم ايران اسلامي با وجود همه مسائل و مشكلاتي كه دارند و يا نوع نگاه آنان به برخي جريان هاي سياسي، در روزهاي اخير مهرباني روشني در آنان ديده مي شود كه نشان از حمايت و پشتيباني آنان از نظام و كشور است.
حجت الاسلام ترابي اضافه كرد: اين باعث افتخار جمهوري اسلامي است كه اقوام، مذاهب و سلايق سياسي مختلف در زماني كه از سوي دشمنان احساس خطر نمايند، وحدت و انسجام بيشتري پيدا مي كنند.
وي تصريح كرد: سخنان شب گذشته ترامپ رئيس جمهوري آمريكا چند نكته مهم را به ملت و مسئولان ما يادآوري كرد كه نكته نخست آن آشكار شدن دشمني آمريكا با ملت و غير اعتماد بودن اين كشور استكباري بود در حالي كه بعضا برخي گروه ها و سلايق سياسي صحبت از رابطه با آمريكا مي كنند.
حجت الاسلام ترابي با اشاره به سخنان رهبري انقلاب كه بارها اعلام كردند كه آمريكا قابل اعتماد نيست، افزود: اكنون به اين سخنان حكيمانه رهبري مي رسيم و گروه هاي سياسي بايد بيشتر به منويات رهبري توجه و عمل نمايند.
وي سخنان ديشب رئيس جمهوري آمريكا را بيانگر آغاز افول اين كشور دانست و گفت: با سخنان احمقانه و دور از منطق ترامپ كه بسياري از انديشمندان و اهل سياست آمريكا و ديگر كشورهاي اروپايي نيز به آن ايراد گرفتند، مشخص شد كه افول اين كشور مثلا بزرگ و قدرتمند، توسط اين فرد جاهل آغاز شده است.
حجت الاسلام ترابي اضافه كرد: هدف ترامپ از سخنان شب گذشته كه تنها نخست وزير رژيم منفور صهيونيستي آن را تاييد كرد، ايجاد دوگانگي در حاكميت و ترساندن مردم از جنگ بود كه بايد بدانند مردم ايران با رهبري شجاعي كه دارند از اين سخنان نمي ترسند.
وي، تقويت وحدت و انسجام بين مردم و حاكميت را از نتايج سخنان شب گذشته ترامپ دانست و تصريح كرد: دولت و مسئولان بايد با برنامه ريزي اصولي درحوزه اقتصادي، حفظ ارزش پول ملي، توجه به ظرفيت هاي دروني و تحقق اقتصاد مقاومتي نگذارند، تحريم ها بر مردم و اقتصاد ما تاثير منفي بگذارد.
شهرستان مرزي گنبدكاووس با 350 هزار نفر جمعيت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
گزارش : علي لكزانوري ** انتشار دهنده: تاج محمد شيري
۰ نفر