۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 2693
کد خبر: 84737801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلیج‌فارس از دیر زمان با هویت تاریخی پارس عجین بوده است

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج ‌فارس گفت: خلیج‌فارس به عنوان سومین خلیج بزرگ جهان شناخته می‌شود و از دیر زمان با هویت تاریخی پارس عجین بوده است.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه و روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، با ذکر این نکته که خلیج فارس از گذشته تاکنون شناخته شده است، افزود: اگر به کتب یونانی ۴۵۰ سال پیش از میلاد توجه شود، از دریای پارس نام به میان آمده است، که امروز از آن به عنوان خلیج فارس یاد می‌شود.
وی، با بیان این که برخی از کشورهای دنیا به دنبال هویت بخشی به نام‌های دیگر خلیج فارس هستند، ابرازداشت: نماینده دولت انگلیس در هنگام تاسیس برخی از کشورهای خلیج‌فارس سعی بر تغییر نام این خلیج را داشت که رسانه‌های صهیونیستی نیز کمک دهنده این امر بودند؛ اما نتوانستند در برابر ملت ایران به مقصد خود دست پیدا کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که هوشیاری و بیداری ملت ایران اجازه تغییر نام خلیج فارس را نداد و نمی‌دهد، گفت: موضع قاطع ملت، خلیج‌فارس را به عنوان حس مشترک ایرانیان معرفی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ستیز با هویت ملی ایرانی، یکی از راهبردهای جدی دشمن است که ملت ایران با هوشیاری خود، در مقابل این جریان قرار گرفت و با هر تفکر و سلیقه‌ای به صورت یکپارچه در برابر این حرکت ایستاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha