براي ترغيب مردم به سرمايه گذاري نيازمند فرهنگ سازي هستيم

شيراز- ايرنا- مديركل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري فارس گفت: براي ترغيب و تشويق مردم به سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف نيازمند فرهنگ سازي در اين زمينه هستيم.

هاله فولادفر، شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بايد اين باور را در مردم ايجاد كنيم كه با تشكيل شركت هاي تعاوني و تجميع سرمايه هاي اندك مي توان به سمت ايجاد اشتغال پيش رفت.
وي ضمن تاكيد بر لزوم فرهنگ سازي بخش خصوصي در اين زمينه ادامه داد: بايد قدرت ريسك پذيري مردم را افزايش دهيم چرا كه مردم دربسياري وقت ها عادت مي كنند كه پول وسرمايه مازاد خود را در بانك سپرده گذاري كنند در حالي كه با همين سرمايه هاي هرچند اندك هم مي توان ايجاد اشتغال كرد.
او بيان كرد: بسياري افراد نيز به دنبال مشاغل مزدبگيري هستند و كمتر به راه اندازي اشتغال فكر مي كنند و ترجيح مي دهند كه در يك مجموعه دولتي يا خصوصي به عنوان كارمند مشغول به كار شوند.
فولادفر درباره نقش دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري در تسهيل روند سرمايه گذاري هم گفت: اين دفتر با توجه به اهميت حوزه سرمايه گذاري در رونق اقتصادي و فراهم شدن شرايط سرمايه گذاري در كشور پس از توافق برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) به عنوان يك نقطه قوت براي كشور در كارنامه دولت تدبير و اميد، كمتر از 2 سال قبل در استان ها و در زير مجموعه معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري ها تشكيل شد.
وي ادامه داد: دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري فارس نيز با فراهم كردن شرايط سرمايه گذاري، تسهيل امور و معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري به سرمايه گذاران داخلي و خارجي، آنها را به سرمايه گذاري در استان تشويق و ترغيب مي كند.
او افزود: از مهمترين وظايف اين دفتر مي توان به برنامه ريزي و انجام هماهنگي هاي لازم براي برگزاري نشست هاي منطقه اي استان با استان هاي كشورهاي همسايه با رويكردهاي اقتصادي و بازرگاني و توسعه منطقه اي، برنامه ريزي و انجام هماهنگي هاي لازم براي برگزاري همايش‌هاي اقتصادي در امورسرمايه گذاري، اشتغال، توليد و بهره وري از طريق دستگاه هاي اجرايي ذي ربط، پيگيري مسائل و مشكلات مربوط به سرمايه گذاران از طريق ساير سازمان ها و شناسايي تنگناهاي موجود در فرايند سرمايه گذاري و جذب سرمايه گذاران خصوصا در مناطق محروم با همكاري دستگاه هاي اجرايي اشاره كرد.
فولادفر گفت: نظارت بر روند سرمايه گذاري خارجي با همكاري اداره كل امور اقتصادي و دارايي استان، ايجاد هماهنگي لازم با دستگاه هاي ذي ربط براي تشكيل نمايشگاه هاي برون ‌مرزي با رويكرد جذب سرمايه گذاري خارجي، انجام هماهنگي هاي لازم بين واحدهاي خدمات رسان سرمايه گذاري و دستگاه هاي ذي ربط، نظارت بر نحوه پرداخت تسهيلات توسط بانك هاي عامل به سرمايه گذاران و واحدهاي توليدي، تسهيل در ايجاد پنجره واحد سرمايه گذاري و وحدت رويه در ارايه خدمات و پردازش آمار و اطلاعات در استان و هماهنگي در امر صدور مجوزهاي مورد نياز سرمايه گذاري از ديگر وظايف اين دفتر است.
مصاحبه كننده:‌سارنگ عبداللهي ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالك زاده
6122 /1876