۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۰:۰۸
کد خبر: 82696047
T T
۰ نفر
بانويي جوان به سبب سقوط از كوه صفه اصفهان جان باخت

اصفهان- ايرنا- سقوط زن جوان حدود 30 ساله از ارتفاعات كوه صفه شهر اصفهان عصر روز شنبه به مرگ او منجر شد.

مدير روابط عمومي و سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين حادثه در ساعت 16 و 46 دقيقه بعدازظهر امروز در تماس تلفني به سامانه 125 اعلام شد كه ستاد فرماندهي آتش نشاني تيم تخصصي امداد و نجات كوهستان از ايستگاه شماره 12 را به محل حادثه اعزام‌ كرد.
محمد شريعتي افزود: اين بانوي جوان كه از ارتفاع حدود 100 متر در مسير پنج رمضان به پايين سقوط كرده بود در لحظه اوليه جان خود را از دست داد.
وي ادامه داد: با توجه به موقعيت پيكر بي جان فرد ؛ تيم تخصصي امداد و نجات در ارتفاع و كوهستان با رعايت موارد ايمني و پس از تهيه كارگاه مربوطه و ثابت كردن جسم بي جان بر روي برانكارد با استفاده از تجهيزات تخصصي عمليات در ارتفاع و پس از 2 ساعت تلاش، پيكر وي را به پايين منتقل كردند و تحويل عوامل نيروي انتظامي حاضر در محل دادند.
وي تصريح كرد: علت حادثه توسط پزشكي قانوني و كارشناسان نيروي انتظامي در دست بررسي است.
27 فروردين ماه سال جاري نيز مردي 50 ساله در كوه صفه اصفهان براثر سقوطي كه هيچ كس شاهد آن نبود به دليل ضربه شديد به سر جان خود را از دست داد.
همچنين هشتم تيرماه سال گذشته آتش نشانان اصفهان پس از سه ساعت عمليات 2 كوهنورد 26 و 60 ساله كه در دو مسير متفاوت در حال صعود به اين كوه بودند و بر اثر از دست دادن تعادل خود به پايين سقوط كردند را نجات داده بودند.
سازمان آتش نشاني به كمك شهرداري منطقه پنج و مديريت كوه صفه تمام نقاط كوه صفه ايمن سازي، تابلوزني و طناب كشي شده است كه شهروندان بايد با رعايت نكات ايمني و علائم موجود در مسير نسبت به صعود از كوه اقدام كنند.
مسوولان سازمان آتش نشاني به شهروندان توصيه مي كنند با تجهيزات كامل كوهنوردي، آب و مواد غذايي كافي، اطلاع رساني به نزديكان يا يك فرد درخصوص مسير صعود خود و نيز صعود به صورت تيمي اقدام به كوهنوردي و كوه پيمايي كنند.
كوه صفه يكي از تفرجگاه هاي اصلي مردم اصفهان در جنوب اين كلان شهر بشمار مي آيد اما در چند سال اخير، حوادث و سقوط هايي به دليل رعايت نكردن موارد ايمني كوهنوردي توسط كوهنوردان و عموم مردم در اين محل روي داده است.
گ/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنيون - انتشار: عمادي