۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۱۲
کد خبر: 82698480
T T
۰ نفر
پرچم عراق دوباره بر فراز مراكز دولتی كركوك به اهتزار درآمد

بغداد - ایرنا - در پی عملیات ارتش عراق در كركوك و بدست گرفتن كنترل بخش ها و مراكز مهم آن، پرچم ملی عراق دوباره بر فراز مراكز مهم دولتی به اهتزار درآمد.

به گزارش ایرنا، از عصر امروز و با استقرار بیش از پیش نیروهای عراقی در شهر كركوك، ساختمان های استانداری و نیز شورای استان این شهر شاهد پایین آورده شدن پرچم اقلیم كردستان عراق و نصب پرچم ملی این كشور بوده است.
علاوه بر رسانه های عراقی، شبكه های اجتماعی در این كشور نیز مملو از تصاویر و ویدئوهایی است كه نصب پرچم عراق را روی بام ساختمان های مراكز دولتی نشان می دهد.
همچنین دهها ویدئو كه نشانگر شادمانی مردم در خیابان ها، استقبال از نیروهای دولتی و نیز حضور تركمن های مسلح در دفاع از نیروهای دولتی و مقابله با پیشمرگه های تابع اقلیم در فضای مجازی دست به دست می شود.
كركوك از جمله مناطق مورد اختلاف موضوع ماده 140 قانون اساسی عراق است كه تا چندی پیش همواره پرچم عراق در كنار پرچم اقلیم بر روی مراكز دولتی آن نصب بود اما نجم الدین كریم استاندار بركنار شده كركوك چند ماه پیش به یكباره دستور داد پرچم عراق را از بالای ساختمانی دولتی پایین كشیدند.
وی همچنین بطور یكجانبه با برگزار كنندگان همه پرسی در اقلیم اعلام همراهی كرد. وی در پی این اقدام از سوی پارلمان عراق بدلیل تخلف از قانون اساسی، رسما از كار بركنار شد اما از كنار رفتن خودداری كرد.
وی شب گذشته و در پی نزدیك شدن نیروهای دولتی به كركوك، در پیامی از مردم خواست در برابر این نیروها مقاومت مسلحانه داشته باشند اما خود ساعتی بعد به اربیل گریخت.
دولت عراق ساعاتی پیش 'راكان الجبوری' را تا زمان تایید توسط شورای استان كركوك به عنوان سرپرست استانداری كركوك برگزید.
راكان الجبوری در نخستین اقدام خود از طیف های مختلف مردم كركوك خواست به محل زندگی خود بازگردند و قول داد درامن و امان خواهند بود.
نیروهای مسلح عراق از اولین ساعات بامداد امروز عملیات پیشروی خود را برای بازپس گیری كنترل شهر كركوك و چاه های نفت آن را آغاز كردند كه گزارش ها حاكیست تاكنون بخش های زیادی از مناطق آزاد شده اند.
برخی از رسانه های كرد زبان شمال عراق امروز با انتشار صحنه هایی از وضعیت نیروهای پیشمرگه كرد، وضعیت یاس را در چهره های آنها به نمایش گذاشتند.
خاورم**380**