۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۲۴
کد خبر: 82700977
T T
۰ نفر
استاندار: كارخانه پتروشیمی گچساران سال 97به بهره‌برداری می رسد

گچساران- ایرنا- استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات احداث كارخانه پتروشیمی گچساران با عبور از مشكلات ،مطابق برنامه ریزی ادامه دارد و در سال 97 به بهره برداری می رسد.

كارخانه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت 157 هكتار در دست ساخت است.با بهره برداری از این طرح صنعتی بیش از 2 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.
این طرح صنعتی سالانه یك میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد كرد.
علی محمد احمدی عصر چهارشنبه در بازدید از برخی طرح‌های عمران شهری گچساران افزود: منابع ریالی و ارزی پترو شیمی گچساران تاكنون امید بخش بوده است.
وی تامین خوراك پتروشیمی گچساران را گاز اتان ذكر كرد و افزود: مشكلات تامین خوراك و زیرساخت های گاز و آب این طرح صنعتی و اشتغالزا نیز باید از سوی متولیان امر برطرف شود.
احمدی هدف از سفر خود به شهرستان گچساران را برنامه ریزی، نظارت و اطلاع از پیشرفت فیزیكی طرح های عمرانی و مطالبات مردم ذكر كرد و گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های مناسبی برای توسعه در زمینه های مختلف است.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان موظفند رفع مشكلات طرح های عمرانی شهرستان گچساران را در اولویت كاری خود قرار دهند..
وی ساخت جاده باباكلان به دوگنبدان و جاده گچساران به آبریگون را از پروژه های مهم و اولویت دار گچساران اعلام كرد و گفت: تكمیل این پروژه ها نقش اثرگذاری در بهبود راه های ارتباطی این منطقه دارد.
احمدی به اتصال محور پاتاوه به چرام و بنادر جنوبی اشاره كرد و گفت: ارتقای شاخص برخورداری از راه مناسب در حوزه شهری و روستایی دارای اهمیت ویژه است و برنامه ریزی های لازم برای بهبود وضعیت راه های این شهرستان انجام شده است.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نزدیكی گچساران به بنادر جنوبی و وجود بارگاه نورانی حضرت بی بی حكیمه (س) خواهر امام رضا (ع) ، ساخت جاده های ایمن و استاندارد محور توسعه گچساران است.
مدیركل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: جاده گچساران به آبریگون به طول چهار كیلومتر با 180 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت در دست اجراست.
محمدعلی علیمردانی گفت: ساخت جاده آبریگون به شهر دوگنبدان 62 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
وی طول جاده گچساران، بی‌بی حكیمه و گناوه را 54 كیلومتر ذكر كرد و اظهار داشت: این طرح به چهار قطعه تقسیم شده است.
وی پیشرفت فیزیكی این پروژه را 25 درصد اعلام كرد و گفت: این طرح با اعتباری بیش از 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت در دست اجراست.
مدیركل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد افزود: 25 كیلومتر از این قطعه هنوز به مناقصه نرفته است.
وی بیان كرد: قطعه اول و چهارم جاده گچساران -باباكلان به 18 كیلومتر در حال تعریض و بهسازی است.
وی پیشرفت فیزیكی این طرح را 35 درصد ذكر كرد.
مدیركل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعه چهارم این طرح به طول پنج كیلو و 600 متر و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در حال اجراست.
وی تصریح كرد: تسهیل در عبور و مرور، كاهش زمان سفر، كاهش مصرف سوخت، كاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی این طرح‌هاست.
شهرستان گچساران با بیش از 120هزار نفر جمعیت در جنوب غربی استان كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده:مسعود علیزاده
2082/1662