۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82701569
T T
۰ نفر
انهدام یك باند تروریستی وابسته به داعش در لبنان

بیروت – ایرنا – دستگاه امنیتی لبنان اعلام كرد كه اعضای یك باند تروریستی وابسته به داعش را كه قصد انجام عملیات تروریستی در این كشور داشتند دستگیر كرده است.

به گزارش ایرنا اداره امنیت عمومی لبنان روز پنجشنبه در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود: در راستای عملیات پیشگیرانه علیه تروریسم، این اداره موفق به بازداشت چهار عضو یك گروه تروریستی كه همگی از اتباع سوریه بودند، شد.
بر اساس اعلام دستگاه امنیتی لبنان اعضای این گروه كه در منطقه حاصبیا در جنوب لبنان بازداشت شدند نقشه انجام عملیات تروریستی را در سر داشتند و برای این منظور یك مركز راهبردی در لبنان را زیر نظر گرفته بودند.
بیانیه اداره امنیت عمومی لبنان افزود: مغز متفكر این باند «خالد» نام دارد. وی در اعترافات خود تصریح كرد كه در شبكه های اجتماعی اقدام به تشكیل گروه های حامی داعش كرده است.
وی در این گروه ها علاوه بر تبلیغات تحریك آمیز مذهبی، آموزش ها و تصاویری را در ارتباط با نحوه استفاده از كمربند و جلیقه انتحاری و مین ها ارائه می كرد.
نامبرده همچنین با عناصر تروریستی موجود در اردوگاه فلسطینی نشین عین الحلوه و تروریست های سوریه و عراق در ارتباط بود.
خالد اعتراف كرد كه با انتشار یك فایل صوتی اعلام كرده كه می خواهد در صف داعش «به شهادت برسد» و آمادگی خود را برای انجام عملیات تروریستی علیه یكی از احزاب لبنانی و كازینوی لبنان و برخی باشگاه های شبانه این كشور اعلام كرده بود.
خالد همچنین از لحظه برخاستن و فرود یك بالگرد متعلق به نیروهای بین المللی حاضر در منطقه مرجعیون واقع در جنوب لبنان تصاویری تهیه كرده بود.
افراد بازداشت شده به دستور نماینده دولت در دادگاه نظامی به واحد اطلاعات ارتش در جنوب لبنان تحویل داده شدند.
نیروهای ارتش و مقاومت لبنان حدود دوماه پیش توانستند مناطق شرقی این كشور را كه حدود سه سال در اشغال گروه های تروریستی تكفیری جبهه النصره و داعش بود، پاكسازی كنند.
نیروهای امنیتی لبنان تلاش می كنند با مبارزه با باندهای تروریستی جلوی اقدامات احتمالی آنها را بگیرند.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی