۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82702226
T T
۰ نفر
مديركل ورزش و جوانان فارس: نمي خواهيم چمن ورزشگاه پارس به سرنوشت حافظيه دچار شود

شيراز- ايرنا - مديركل ورزش و جوانان استان فارس در پاسخ به فضاهاي رسانه اي درباره عدم صدور مجوز برگزاري مسابقه در ورزشگاه تازه تاسيس پارس شيراز گفت: نمي خواهيم چمن اين ورزشگاه به سرنوشت ورزشگاه حافظيه و غدير اهواز كه بي توجهي به زمان مناسب بهره برداري از آن، هزينه زيادي درپي داشت، دچار شود.

حيدرعلي كامياب كلانتري روز جمعه در گفت وگو با ايرنا افزود: شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور وابسته به وزارت ورزش وجوانان متولي ساخت اين ورزشگاه است و اين شركت هم بايد مجوز بازي كردن در زمين چمن اين ورزشگاه را صادر كند.
وي اظهار كرد: اين ورزشگاه سرمايه ملي كشور است كه در سفر 31 فروردين ماه امسال رئيس جمهوري به طور كامل افتتاح شد.
مديركل ورزش و جوانان استان فارس گفت: كارشناسان چمن تا زماني كه اين زمين آماده بازي مي شود بر آن نظارت مي كنند و پس از آن هم چمن چون به مانند موجود زنده است بايد مراقبت ويژه شود .
اين مقام مسئول بيان كرد: ورزشگاه ثامن مشهد مقدس 2 سال پيش افتتاح شد اما اجازه بازي كردن بر روي زمين آن پس از 2 سال چندي پيش صادر شده است .
وي گفت : چون كشت چمن ورزشگاه پارس شيرازدر فصل گرما آغاز شد از اين رو لازم است براي استحكام بيشتريك دوره سرما هم پشت سر بگذارد تا مقاوم تر شود.
كامياب گفت: درهاي اين ورزشگاه زيبا بازاست و روزانه تعداد زيادي از مردم براي ديدن آن وارد مي شوند ، مدير ورزشگاه مشخص شده و هم اينك 20 نفر هم پرسنل در بخش هاي مختلف مشغول به كارهستند.
مديركل ورزش و جوانان فارس گفت : طبق صورتجلسه اي كه داشتيم قرار بود بيست و پنجم مهرماه جاري در اين ورزشگاه بازي انجام شود اما كارشناسان چمن دربازديدي كه داشتند اجازه ندادند مسابقه برگزار شود و تمام صورتجلسه ها هم موجود است .
كامياب كلانتري گفت : قرارنيست همه بازيهاي ليگ دسته اول در اين ورزشگاه برگزار شود ضمن اينكه ما بايد پس از تاييد با انجام يك بازي بزرگ در سطح ملي با حضور50 هزار نفرتماشاگر به طور رسمي، چمن ورزشگاه را به بهره برداري برسانيم .
مديركل ورزش و جوانان فارس گفت : براي برگزاري بازيها مشكلي به نام زمين در شيراز وجود ندارد چرا كه مي توانيم بازيها را در ورزشگاه بعثت كه اخيرا ميزبان بازيهاي دانش اموزي آسيا بود و همچنين ورزشگاه سعادت شهر، شهيد دستغيب و حافظيه برگزار كنيم و اسير احساسات هم نمي شويم .
اين اظهارات پس از آن انجام شد كه اظهارنظرهايي مبني بر برگزاري مسابقه آتي باشگاه فجر سپاسي شيراز در خارج استان فارس به دليل نامناسب بودن زمين چمن ورزشگاه حافظيه مطرح شد؛ اظهاراتي كه مديرعامل اين باشگاه آن را رد و اين مباحث را در حد يك پيشنهاد عنوان كرد.
تيم فوتبال فجر سپاسي شيراز در رقابت هاي ليگ دسته اول كشور حضور دارد و بازي هاي خانگي اين تيم در ورزشگاه حافظيه برگزار مي شود.
ورزشگاه 50 هزار نفري پارس (ميانرود) شيراز 31 فروردين ماه امسال همزمان با سفر رئيس جمهوري به استان فارس و با حضور وزير ورزش و جوانان به بهره برداري رسيد.
زمين چمن اين ورزشگاه در حال آماده سازي براي رقابت هاي ملي و بين المللي است.
7368 / 2027
خبرنگار: حميدرضا خليقي ** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي