۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82702421
T T
۰ نفر
امضای سه تفاهمنامه همكاری بین جمهوری آذربایجان و كشورهای عربی خلیج فارس

باكو – ایرنا – در همایش اقتصادی مشترك جمهوری آذربایجان و كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس ، سه تفاهمنامه همكاری در باكو امضا شد .

به گزارش ایرنا ، همایش اقتصادی مشترك جمهوری آذربایجان و كشورهای عربی عضو شورای همكاری خلیج فارس امروز ( جمعه ) با حضور وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و جمعی از كارآفرینان این كشور و كشورهای عربی در باكو برگزار شد .
همكاری بنیاد ترویج صادرات و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان ( آذپرومو) و فدراسیون اتاق های بازرگانی شورای همكاری خلیج فارس، همكاری 'آذپرومو ' و اتاق بازرگانی و صنعتی شهر یانبو عربستان و نیز همكاری موسسه استانداردسازی جمهوری آذربایجان و سازمان استانداردسازی شورای كشورهای عرب خلیج فارس از جمله تفاهمنامه های امضا شده در این همایش اقتصادی است .
شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در سخنانی در این همایش گفت: اكنون 280 شركت متعلق به كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس در جمهوری آذربایجان فعال است .
وی حجم گردش تجاری فیمابین در هشت ماه نخست 2017 میلادی را 40 میلیون دلار اعلام كرد و گفت: كشورهای عضو این شورا در مجموع یك میلیارد و 300 میلیون دلار در اقتصاد جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری كردند و جمهوری آذربایجان نیز در این كشورها 300 میلیون دلار سرمایه گذاری كرده است .
مصطفی اف با اشاره به مذاكرات جمهوری آذربایجان و كشورهای عرب شورای همكاری خلیج فارس در باره تاسیس صندوق سرمایه گذاری گفت: این مذاكرات میان جمهوری آذربایجان و كشور قطر ادامه دارد .
عبدالرحیم حسن نقی دبیر كل فدراسیون اتاق های بازرگانی كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس نیز ضمن استقبال از تاسیس صندوق سرمایه گذاری بین جمهوری آذربایجان و این كشورها گفت ، بانك توسعه اسلامی نیز می تواند برای طرح های اقتصادی مشترك جمهوری آذربایجان و كشورهای عربی خلیج فارس را تامین مالی كند .
وی برای گسترش همكاری جمهوری آذربایجان و كشورهای عرب خلیج فارس، كاهش یا لغو عوارض گمركی ، لغو پرداخت 20 دلار حق ویزا بابت سفر به جمهوری آذربایجان و افزودن این مبلغ به قیمت بلیط های هواپیما و برگزار نمایشگاه اقتصادی این كشور ها در باكو را ضروری خواند .
عربستان سعودی، بحرین ، امارات متحده عربی ، قطر، عمان و كویت شش كشور عضو شورای همكاری خلیج فارس هستند .
آساق ** 337** 1579** مرضیه فاتحی ** انتشار: زهرا هژبری