۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82705431
T T
۰ نفر
استقرار30 پایگاه شبانه روزی هلال احمر كرمانشاه برای خدمات رسانی به زائران اربعین

كرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمانشاه، از آمادگی این جمعیت برای خدمات رسانی به زائران كربلای معلا در ایام اربعین حسینی با امكانات و تجهیزات كامل خبر داد و گفت: 30 پایگاه این نهاد از كنگاور تا خسروی به صورت شبانه روزی به زائران اربعین خدمات ارائه می كنند.

محمدرضا امیریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد: بیش از 500 نفر از امدادگران، نجارتگران و سایر اعضای جمعیت هلال احمر در این پایگاه های شبانه روزی حضور خواهند داشت.
امیریان با بیان اینكه طرح ویژه خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) از امروز (اول آبان) آغاز و تا 23 آبان ادامه پیدا می كند، افزود: جمعیت هلال احمر در موضوعات مختلف از جمله فعالیت های امداد و نجات جاده ای، اسكان اضطراری و كارهای درمانی و پزشكی آماده ارائه خدمات به زائران كربلاست.
وی همچنین از برپایی پنج اردوگاه اسكان اضطراری با تجهیزات كامل خبر داد و گفت: یك اردوگاه در شهر قصرشیرین، یك اردوگاه در مرز خسروی و سه اردوگاه نیز در مسیر قصرشیرین به خسروی برپا شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمانشاه تصریح كرد: این اردوگاه های اضطراری ظرفیت اسكان 10 هزار نفر از ازئران عتبات عالیات را دارند.
امیریان گفت: جمعیت هلال احمر كرمانشاه همچنین یك پایگاه پزشكی - درمانی نیز در شهر زینبیه عراق در 80 كیلومتری قصرشیرین كه شامل سه نفر پزشك، سه نفر پرستار، سه نفر امدادگر و سه نفر تسهیل گر است، نیز دائر خواهد كرد.
امیریان افزود: برای امداد رسانی بهتر به زائران كربلای معلا در ایام اربعین امام حسین (ع) یكصد دستگاه آمبولانس و 2 فروند بالگرد نیز به كار گیری می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر كرمانشاه گفت: این جمعیت سال گذشته نیز خدمات زیادی را به زوار اربعین ارائه كرد و 18 پایگاه را از كنگاور تا شهر حمیل واقع در اسلام آبادغرب دایر كرد.
وی گفت: امسال با توجه به تردد زائرین از مرز خسروی نوع و حجم فعالیت ها نیز تغییر و افزایش یافته كه در مجموع امیدوارم بتوانیم خدمات جامع تری را به زوار حضرت امام حسین (ع) ارائه كنیم.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان كرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و كانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی