۲ آبان ۱۳۹۶، ۶:۰۱
کد خبر: 82706201
T T
۰ نفر
استاندار يزد: سپاه پاسداران در تقويت فضاي همدلي جامعه نقش اساسي دارد

يزد - ايرنا - استاندار يزد گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بسيجيان سرفراز استان در تقويت فضاي همدلي نقش اساسي داشته و دارند .

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومي استانداري يزد ، سيد محمد ميرمحمدي با حضور در فرماندهي سپاه الغدير يزد افزود: سپاهيان و بسيجيان همواره كوشيدند، با تيزبيني،حفظ آرامش و آينده نگري در عرصه حاضر باشند.
وي تاكيد كرد: همين امر موجب تقويت عشق و علاقه مردم و افزايش محبوبيت اين نيروها در ميان مردم شده است و همواره بايد مراقبت كنيم كه اين سرمايه تقويت شود و آن را از آسيب هايي كه مي تواند اين امر مهم را تضعيف كند دور نگاه داريم.
وي اعتماد در كشور به نيروهاي بسيج و سپاه يزد را سرمايه اي ارزشمند براي آنها دانست و ادامه داد: اين سطح از اعتماد مرهون پايبندي اين عزيزان به ارزش هاي ديني، اعتقادي و خوشنامي مردمان يزد در تاريخ در ارتباط با برخورداري از روحيه مذهبي و تعهد نسبت به ارزش هاي انساني و اخلاقي است.
ميرمحمدي در ادامه اظهار كرد: بايد از اين منظر خدا را سپاسگزار باشيم كه چنين نيروهاي متعهدي در مجموعه سپاه و بسيج و ديگر سازمان ها و نهادهاي استان مشغول به انجام وظيفه هستند.
استاندار يزد تصريح كرد: در اوايل مديريت در استان به نظر مي رسيد،برخي موارد اختلافي در فضاي استان حاكم بود كه موجب آسيب به همه اركان و نيروهاي خدوم استان مي شد، تلاش خود را براي رفع اختلاف و گسترش همدلي ها و همكاري ها معطوف كرديم .
ميرمحمدي افزود: اكنون در استان فضاي همدلي و هم افزايي مناسبي حاكم است و خوشحال هستم كه ارزشمندترين نيروهاي استان كه همانا بسيجيان و سپاهيان هستند در ايجاد اين فضا نقش اساسي داشته و مديران و دولتمردان را ياري و همراهي مي كنند.
رييس شوراي تامين استان آنگاه با اشاره به نقش آفريني نيروهاي بسيج و سپاه در دفاع از آرمان ها ، ارزش هاي نظام و اسلام عنوان كرد: روحيه بسيجيان و سپاهيان استان در دفاع از اسلام و كشور مرهون عشق به مكتب حسيني و الگو گرفتن از قيام حضرت اباعبدالله(ع) است و احساس مي كنم كه مردمان دارالعباده در چنين فضايي كه سرشار از معنويت و جلوه هاي زيباي دين مداري، اخلاق، همزيستي مسالمت آميز و سلامت اجتماعي بوده رشد كردند.
وي اضافه كرد: آنها به علت به بالندگي رسيده اند و قطع به يقين نيروهاي بسيج و سپاه نيز از اين فضاي ارزشمند بهره بردند و در جهت تقويت آن تلاش مي كنند.
استاندار يزد تاكيد كرد: وظيفه همه است ،اين فضاي معنوي و اخلاقي كه ريشه در هويت مردمان اين ديار دارد را از آسيب به دور نگه داريم، البته طبيعي است كه در هر كجا و در مواجهه با اقشار مختلف بايد به شيوه مناسب و مقتضي آن عمل كرد تا حرمت ها همواره حفظ شود و ارتقاء يابد چرا كه رواج برخي بي احترامي ها در فضاي استان به هيچ عنوان قابل قبول و پسنديده نيست.
ميرمحمدي ، آنگاه به نقش ارزنده و محوري مردم در همكاري و همياري با مسئولان نظام در هر رده و جايگاه اشاره كرد و افزود: اقشار مختلف مردم نيز هم بايد نسبت به ماموريت هاي سپاه پاسداران و هم نسبت به توطئه هاي استكبار و دشمنان نظام آگاه باشند تا با همياري و همراهي، استكبار جهاني را نااميد كنند و در اين مسير با فرزندان و برادران خود در سپاه و بسيج همراه شوند.
استاندار يزد ادامه داد: امروز جوانان ما با روحيه اي بالا داوطلب هستند تا در پاسداري از مرزهاي كشور و دفاع از اسلام به صفوف استوار مدافعان اسلام بپيوندند و اين امر دليل ديگري بر محبوبيت روزافزون نيروهاي مدافع اسلام و نظام و صلابت و پايداري آنهاست.
ميرمحمدي تصريح كرد: بايد در عمل شعار ارزشمند كل ارض كربلا و كل يوم عاشورا را به منصه ظهور برسانيم و آنرا تبيين كنيم چرا كه اسلام يك مكتب جهان شمول است و همه بايد در عمل به آموزه هاي آن جهاني بيانديشيم و آن را به مرزهاي جغرافياي خاص محدود نسازيم.
وي بيان كرد: اين كامل ترين دين آسماني را به همه بشريت عرضه داريم و طبيعي است كه دستيابي به اين هدف مهم نيازمند ايثار و جانفشاني و تحمل رنج ها و مرارت ها و عشق و ايمان است.
وي با بيان اين نكته كه امروز دشمان ما نيز در مواجهه با ايران اسلامي دچار سردرگمي و آشفتگي شده اند اظهار كرد: تدبير و صلابت و هوشمندي فرماندهان سپاه پاسداران به صورتي است كه روز به روز شاهد پيشروي و استحكام مواضع سپاه اسلام در منطقه هستيم و اين امر هم مرهون حمايت ها و پشتيباني هاي مردمي و هدايت هاي رهبر معظم انقلاب و پايمردي سپاهيان عزيز و مدافعان اسلام است.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فضاي سياسي حاكم بر كشور و فعاليت احزاب و جناح هاي مختلف افزود: طرح مباحث سياسي در جاي خود مناسب است و ما نيز مي كوشيم تا در اين مسير فرايند سازي موثري انجام دهيم و البته بديهي است كه در ارتباط با مسائل سياسي هم مجريان و نيروهاي دولتي و هم نيروهاي نظامي بايد خود را فراتر از اين فضا دانسته و به مسئوليت هاي خود عمل كنند و همواره محور همه فعاليت ها را حفظ وحدت و يكپارچگي بدانند.
ميرمحمدي گفت: طبيعي است كه در چنين فضايي جريان هاي مختلف سياسي هم بايد به گونه اي عمل كنند كه برآيند اقدام آنها وحدت آفرين و به سود كشور باشد و به تخريب منجر نشود.
رييس شوراي تامين استان تصريح كرد: همه بايد بكوشيم تا خط مشي كمك و همياري نسبت به همديگر را در استان يزد نهادينه كنيم و اميدوارم كه اين مهم با همكاري نيروهاي بسيج و سپاه و مجموعه دولت در استان روز به روز تقويت و پررنگ تر شود.
ميرمحمدي در ادامه با ارائه پيشنهاد برگزاري نشست مشترك فرماندهان سپاه استان با احزاب سياسي فعال در يزد اين امر را موجب تقويت روند همدلي و تسهيل در توسعه و پيشرفت استان و رواج وحدت و يكپارچگي در جامعه دانست.
وي دستيابي ايران به جايگاه قدرت منطقه اي را مرهون تلاش ها و مجاهدت هاي همه اقشار به ويژه نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي و اطلاعاتي كشور ذكر كرد و ضمن ابراز اميدواري براي رسيدن كشور به جايگاه قدرت جهاني خطاب به فرماندهان سپاه الغدير يزد اظهار كرد: قطعا در اين مسير نقش بسيجيان و سپاهيان اسلام ارزنده و بي بديل است ،صميمانه به خاطر مجاهدت ها و تلاش هاي شما در عرصه هاي مختلف فرهنگي، نظامي، اجتماعي، فني و مهندسي و اقتصادي سپاسگزارم.
وي ادامه داد: خوشحالم كه سپاه در هر عرصه اي واردشده است منشاء خير و اثر بود و اين يكي ديگر از جلوه هاي ارزشمند انقلاب است كه در قامت سپاه پاسداران متجلي شده است.
در اين ديدار فرمانده سپاه الغدير يزد با خير مقدم به استاندار يزد ، سپاه و بسيج را ناشي از تفكر ارزشمند حضرت امام خميني(ره) ذكر كرد و گفت: اميدواريم بتوان همواره در استان ، آرامش موجود را تقويت كنيم و اين امر قطعا با همكاري و هماهنگي همه نيروها و دستگاه ها امكان پذير است.
سرتيپ فتح الله جميري افزود: استان يزد ظرفيت هاي فراواني دارد و بسياري از رويدادهاي مناسب كشور از اين استان ناشي مي شود و حفظ آرامش نياز اصلي مردم است و اين مهم بايد تداوم يابد .
وي در ادامه از استقبال جوانان استان براي اعزام به منظور مقابله با توطئه هاي استكبار و عوامل آنها و دفاع از حرم هاي مقدس خبر داد و آن را ناشي از روحيه ديانت و ارزشمداري مردمان استان يزد ذكر كرد.
جميري ، آمادگي سپاه و بسيج براي نقش آفريني در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي را يادآور شد و افزود: اجراي گشت هاي محلات در سراسر استان يكي از برنامه هاي ماست كه در حال اجراست.
استان يزد يك ميليون و 138هزار نفر بر اساس سرشماري سال 1395، جمعيت دارد كه 300 هزار نفر آنها عضو بسيج هستند.
7536*2047* دريافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلي اشكورجيري