۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۰۶
کد خبر: 82708469
T T
۰ نفر
ورود رسمی یك هزار و 400 زائر پاكستانی اربعین به سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: نخستین گروه رسمی زائران پاكستانی اربعین در قالب یك هزار و 400 نفر امروز/چهارشنبه/ وارد مرز میرجاوه شدند و مورد استقبال مردم و مسئولان این استان قرار گرفتند.

رضا بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زائران با 35 دستگاه اتوبوس ساعت 9 صبح امروز وارد مرز میرجاوه شدند و مورد استقبال سران طوایف شیعه وسنی، نهادهای انقلابی، سپاه، فرماندار و مسئولان دستگاه های فرهنگی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: این زائران عصر امروز وارد زاهدان می شوند و در زائر سرای امام رضا(ع) این شهرستان اسكان داده می شوند.
وی ادامه داد: تا قبل از این زائران پاكستانی به صورت گروه های چند نفره وارد سیستان و بلوچستان شده بودند.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: 700 خادم از مردم این استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاكستانی اربعین حسینی ساماندهی شده اند.
بختیاری اظهار داشت: سال گذشته حدود 22 هزار زائر پاكستانی با گذر از سیستان و بلوچستان به كربلا مشرف شدند كه امسال پیش بینی می شود با توجه به استقبال خوب مردم این كشور به حدود 30 هزار نفر افزایش یابد.
وی گفت: ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در زمینه ارائه پنج خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسكان، اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاكستانی فعالیت می كند.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاكستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز كشور عراق و قلب آن یعنی كربلا است كه مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاكستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاكستانی در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاك سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می كنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این كاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی كنند تا احساس غربت نداشته باشند.
میرجاوه در 75 كیلومتری شرق زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاكستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 كیلومتر مرز زمینی با كشور پاكستان دارد.
7316**3213/1772 **خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: مجید ملازاده
۰ نفر