سیستان و بلوچستان باید به موکب خادمی زوار اربعین در صحن شرقی تبدیل شود

زاهدان - ایرنا -معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ خدمت‌رسانی به زائران اربعین، گفت: این استان باید به موکب خادمی زوار اباعبدالله الحسین در صحن شرقی تبدیل شود زیرا ما یک امت و یک تیم هستیم. 

به گزارش ایرنا، رضا شریفی روز چهارشنبه در جلسه ورود زائران پاکستانی در مرز میرجاوه با تاکید بر اینکه کارکردهای زیرساختی اربعین در این منطقه به لحاظ لجستیک، سازه‌ها و ابنیه‌های فنی، زیرساخت فرهنگی و اجتماعی و تمدنی بسیار مهم است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی حرم و سیستان و بلوچستان و میرجاوه موکب اربعین است.

به گفته وی اربعین مصداق یک خیزش مردمی برای قیام در راه خدا، یک مانور و رزمایش برای موحدین جهان است که مانند یک مغناطیس همه را به هم متصل و متحد می‌کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه طوایف، ریش سفیدان و معتمدان در میرجاوه باید محور و اصل میزبانی از زوار باشند، ادامه داد: در زیرساخت و کارکردهای اجتماعی نسبت به چند سال قبل رشد قابل توجهی داشته‌ایم، اما نسبت به شان و جایگاه این حرکت عقب هستیم و نباید هیچ محدودیت، حد و شأنی را به عنوان مطلوب و حد اعلا برای میزبانی از زوار امام حسین قائل باشیم.

وی بیان کرد: فرمانداران، شورای تامین و اداری، شهرداری، هلال احمر، راهداری، انتظامی و امنیتی، بهداشت و درمان پای کار زائران اربعین هستند و توقع داریم این خدمت‌رسانی مطلوب را ارتقا دهند، باید بهترین امکانات در این منطقه تعبیه شود و از تجربیات مرزهای جنوبی، غربی و خارج از کشور استفاده کنیم.

شریفی تاکید کرد: باید از ظرفیت گفتمان و پیام وحدت این حرکت بزرگ استفاده کنیم و نباید هیچ فرد، سازمان و ساختاری در منطقه احساس خطر کند، دشمن مباحث قومی، مذهبی و جریانات سیاسی را در جهت اختلاف افکنی مطرح و در برخی مناطق احساس خطر می‌کند.

سیستان و بلوچستان باید به موکب خادمی زوار اربعین در صحن شرقی تبدیل شود

فرصت راهبردی اربعین برای جهان و امت اسلامی

وی تصریح کرد: اربعین برای جهان و امت اسلام یک فرصت راهبردی است و دشمن و صهیونیسم باید از این حرکت احساس خطر کنند، زیرا اربعینی‌ها و زوار اباعبدالله الحسین خونخواه مردم غزه هستند و به این خونخواهی افتخار می‌کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل شروع شده است، تاکید کرد: باید به اربعین نگاه آخرالزمانی و آمادگی داشته باشیم تا در این رزمایش که مقدمات ظهور است پیشتاز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، فعالان فضای مجازی، سران طوایف و اقوام، ظرفیت‌های مردمی و دولتی باید پای کار بیایند و به این پیوست اجتماعی و فرهنگی حرکت عظیم کمک کنند.

شریفی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت پذیرایی از ۳۰۰ هزار زائر اربعین را دارد، گفت: این نشست‌ها باید زمینه‌ساز تقویت فهم و نگاه مشترک شود، دشمن از این حرکت عظیم، فرهنگ و گفتمان تمدن ساز و نگاه تقریب امت واحد هراس دارد، بنابراین سیستان و بلوچستان باید برای این نگاه الگو و تقویت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha