۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴
کد خبر: 82712331
T T
۰ نفر

176 میلیارد ریال بودجه امسال شهرداری خرمدره

۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴
کد خبر: 82712331
176 میلیارد ریال بودجه امسال شهرداری خرمدره

زنجان - ایرنا - شهردار خرمدره گفت: امسال بودجه شهرداری خرمدره 17 میلیارد و 600 میلیون تومان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالعلی قاسم پور روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: با توجه به بودجه مصوب سال 96 توسط شورای چهارم برخی پروژه های ناتمام در شهر وجود دارد و بطور طبیعی باید نظر شورای پنجم با دیدگاه جدید مدیریتی در برخی از موارد با توجه به منابع و اولویت ها اعمال شود كه موجب تنظیم اصلاحیه بودجه می شود.
وی بابیان اینكه خاص ترین ویژگی شهر خرمدره برخورداری از طبیعت زیبای خدادادی آن است كه ما باید كمك كنیم تا مردم شهر و مسافران بتوانند از این طبیعت به نحوه مطلوب استفاده كنند، افزود: ما نمی توانیم فقط به داشته های اداری و بروكراسی خود در خرمدره اكتفا كنیم و باید به كمك مردم امكانات رفاهی و خدماتی و بهداشتی فراهم آوریم.
قاسم پور تصریح كرد: شهر ابهر و خرمدره همسایه هستند و خواسته های و نیازهای مشترك بسیاری دارند و توسعه هر شهر بر دیگری اثر می گذارد.
شهردار خرمدره با اشاره به اهمیت فعالیت خبرنگاران در حوزه شهری، ابراز كرد: رسانه ها مشكلات مردم را سریع به اطلاع مسئولان شهرداری می رسانند تا زودتر حل شود از این رو رسانه ها چرخ همراه مدیران و مسئولان هستند اگر در مدیریت چهار چرخ را متصور باشیم قطعا یكی از این چرخ های اساسی مدیران، رسانه ها هستند كه باعث تحرك و حركت رو به جلو می شوند.
قاسم پور تاكید كرد: شهر خرم دره را بر اساس جمعیت به پنج محله تقسیم و برای هر محله كتابچه تنظیم كرده ایم كه تمامی اطلاعات و نیازمندی ها و خدمات شهری از جمله وضعیت نظافت، آسفالت، روشنایی، بحث ترافیكی در آن آورده شده است.
وی با اشاه به بازدیدهای میدانی انجام گرفته از سطح شهر، بیان كرد: در شهر خرم دره 114 كوچه خاكی وجود دارد و این تعداد كوچه خاكی زیبنده این شهر نیست و آسفالت این كوچه ها از ابتدایی ترین كارهای شهرداری است كه با توجه به منابع مالی موجود اقدام به رفع آن خواهیم كرد.
شهردار خرم دره خاطرنشان كرد: 16 كوچه نیاز به جدول گذاری و 34 كوچه نیاز به آسفالت دارد كه خود مردم قسمتی از هزینه ها را تامین كرده اند و قرارداد آن با پیمانكار بسته شده است و با توجه به شرایط جوی تا مهر سال 97 كوچه خاكی در شهر خرمدره وجود نخواهد داشت.
این مسئول شهری افزود: شهرداریها موظف به ایجاد پارك، پل، آسفالت برای شهر هستند اما با توجه به ویژگی های جغرافیایی، جمعیت، صنعت و فرهنگ هر شهر، برنامه ریزی و سیاست كاری برای انجام وظایف شهرداری ها متغیر است و تكریم جایگاه مردم و رسیدگی به مشكلات آنها از مهم ترین وظایف مشترك هر شهرداری است.
قاسم پور با بیان اینكه مدیریت شهر را باید به واحدهای كوچك تر مدیریتی از لحاظ بودجه، درآمدی و نیروی انسانی تقسیم كرد، تصریح كرد: متاسفانه در سال های اخیر شهر خرمدره موفق به جذب سرمایه گذار نشده است كه باید راهی برای جذب سرمایه گذار پیدا كرد برای 14 پروژه در شهر آگهی جذب سرمایه گذار انتشار یافته كه پروژه های شهر بازی، نمایشگر شهری، میدان میوه و تره بار و بازارچه نمونه هایی از این پروژه ها هستند.
وی یادآور شد: تامین منابع مالی را با سرمایه گذاری شروع می كنیم در خصوص بدهی شهر باید گفت هر شهری كه بدهكار است قطعا طلب هایی هم دارد و ما باید برای پرداخت بدهی های خود طلب های خود را وصول كنیم.
7324/6085
خبرنگار: اكرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی