۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۵۵
کد خبر: 82713561
T T
۰ نفر
ضرورت خدمات رساني مطلوب به زائران اربعين با مشاركت هاي مردمي

همدان - ايرنا - سرپرست شهرداري همدان تاكيد كرد: براي خدمات رساني بيشتر و مطلوبتر به زائران اربعين حسيني بايد از ظرفيت و مشاركت هاي مردمي استفاده كرد.

سيد مصطفي رسولي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا وي بيان كرد: در اين راستا سال گذشته تعداد زيادي از زائران حسيني براي حضور در آيين اربعين حسيني از شهر همدان عبور كردند و مردم همدان مهمان نوازي شايسته اي از آنها داشتند كه قابل تقدير است.
وي با بيان اينكه زمينه هاي تردد و خدمات رساني به زائران اربعين حسيني در محورهاي ورودي و خروجي شهر همدان به سمت غرب كشور مهيا است ادامه داد: شهرداري همدان در ايام اربعين حسيني در سه حوزه داخل شهر همدان، مرز خسروي و منطقه 2 شهر كربلا به زائران اربعين حسيني خدمات رساني دارد.
وي اضافه كرد: همچنين پشتيباني از ايستگاه‌هاي صلواتي شهر همدان با هماهنگي پليس راهور انجام شده و براين اساس 2 مركز پشتيباني بر عهده شهرداري همدان در مسير رفت، مسجد راه كربلا و مسير برگشت و حسينيه 14 معصوم 'كوييني ها' به منظور خدمات رساني به زائران در نظر گرفته شده است.
رسولي خاطرنشان كرد: پاك ‌سازي و نظافت مسيرها و نيز آماده سازي سرويس‌هاي بهداشتي در پارك‌هاي بلوار بهشت، راه كربلا، فدك، بوستان نماز، شهروند و الوند و همچنين فضاسازي شهري در طول مسير تردد زائران در حال انجام است و در همين راستا با هماهنگي‌هاي صورت گرفته از ظرفيت سازمان‌هاي مردم نهاد درنظافت ايستگاه‌هاي صلواتي و نصب بنر جهت نما و مناسبتي استفاده شده است.
سرپرست شهرداري همدان در ادامه به فعاليت‌ها و وظايف شهرداري همدان در مرز خسروي اشاره كرد و گفت: با اقدامات انجام شده آماده سازي و پاك‌سازي پاركينگ‌هاي خودرويي مرز خسروي بر عهده شهرداري همدان قرار داده شده كه كاركنان سازمان مديريت پسماند شهرداري همدان به اين منطقه اعزام شدند و انجام وظيفه خواهند كرد.
رسولي افزود: علاوه بر بحث آماده سازي پاركينگ‌هاي خودرويي، آماده سازي اتوبوس‌هاي شركت واحد به منظور جابجايي زائران حسيني از قصرشيرين به سمت مرز خسروي و همچنين كمك‌هاي ايمني و آتش نشاني به صورت متمركز در اين منطقه بر عهده شهرداري همدان است.
سرپرست شهرداري همدان اظهار كرد:80 نفر نيروي شهرداري همدان با 14 دستگاه خودرو به مدت 20 روز به ناحيه 2 شهر كربلا اعزام شدند و وظيفه نظافت، پاك ‌سازي و جمع آوري زباله در اين منطقه را برعهده دارند.
رسولي اضافه كرد: همچنين ايمني و آتش نشاني منطقه 2 شهر كربلا بر عهده نيروهاي سازمان ايمني و آتش نشاني شهر همدان محول شده كه در همين راستا تعدادي از عوامل اين سازمان به اين منطقه اعزام شدند.
وي يادآور شد: با توجه به احتمال بارش برف در اين ايام ستاد زمستاني شهرداري همدان با آمادگي كامل در صحنه حضور خواهد داشت تا به زائران حسيني خدمات رساني كند.
پيش بيني مي شود نزديك به 2 ميليون زائر در اربعين امسال از شهر همدان عبور كنند.
7520/2087
خبرنگار: ميثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پيرنيا