۹ آبان ۱۳۹۶، ۰:۵۳
کد خبر: 82713968
T T
۰ نفر
100تيم گشتي راهور براي تسهيل در تردد زائران در محورهاي خوزستان مستقر شدند

اهواز - ايرنا - رئيس پليس راهور خوزستان گفت: در آستانه اربعين حسيني و حركت تدريجي كاروان هاي زيارتي از سراسر كشور به سمت پايانه هاي مرزي خوزستان 100 تيم گشتي راهور در محورهاي استان مستقر شدند.

سرهنگ رضا دولتشاهي شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ايرنا در پايانه مرزي چذابه افزود: گشتي هاي راهور به منظور روان سازي ترافيك در محورهاي ورودي به استان ، جلوگيري از تصادف هاي جاده اي و ايمن سازي تردد خودروها فعال شده است.
وي گفت: به منظور مديريت بهتر جاده ها و محورهاي ارتباطي استان 200 نيروي كمكي از راهور ناجا به استان اعزام شده اند.
رئيس پليس راهور خوزستان با اشاره به استقرار شبانه روزي ماموران راهور در مسيرهاي منتهي به پايانه هاي چذابه و شلمچه افزود: هم اكنون ترافيك و تردد خودروها در مسيرهاي منتهي به اين 2 پايانه روان است و خوشبختانه در چند روز اخير هيچ حادثه رانندگي در اين مسيرها گزارش نشده است.

* زائران، خودروهاي خود را در توقفگاههاي پايانه هاي شلمچه و چذابه پارك كنند
رئيس پليس راهور خوزستان به زائران اربعين حسيني توصيه كرد خودروهاي خود را حتما' در توقفگاههاي پايانه هاي رسمي چذابه و شلمچه پارك كرده و از پارك كردن خودرو در كنار جاده ها خودداري كنند.
سرهنگ دولتشاهي افزود: خودروهايي كه در كنار جاده ها پارك شوند با يدك كش به پاركينگ ها منتقل خواهد شد و پس از آن رانندگان خودروها به طور قطع براي ترخيص خودرو با مشكلاتي رو به رو خواهند شد.
وي گفت: ظرفيت هاي توقفگاه هاي خودرو در مرزهاي چذابه و شلمچه مناسب است و نيازي نيست خودرويي در بيرون از توقفگاه ها پارك شود.
عدم تخطي از سرعت مطمئنه ، پرهيز از شتاب زدگي در رانندگي ، عدم سبقت غيرمجاز و رانندگي نكردن در موقع خواب آلودگي ديگر توصيه هاي رئيس پليس راهور خوزستان به زائران اربعين حسيني بود.

* مرز تجاري شلمچه تعطيل است/ تعطيلي پايانه تجاري چذابه تا 2 روز آينده
رئيس پليس راهور خوزستان با بيان اينكه مرز تجاري شلمچه به منظور روان سازي ترافيك تعطيل شده است افزود: در 2 روزه آينده پايانه مرزي چذابه نيز بر روي همه كاميون هاي حامل كالا بسته خواهد شد.
وي گفت: در چند روز اخير تردد كاميون هاي صادراتي حامل كالاهاي فاسد شدني و غذايي در مرز چذابه بلامانع بوده است.
به گزارش ايرنا پايانه مرزي چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز و پايانه مرزي شلمچه در 16كيلومتري غرب خرمشهر 2 كانون رسمي و اصلي تردد زائران اربعين حسيني است.
حركت تدريجي كاروان هاي زائران اربعين حسيني در چند روز اخير به سمت پايانه هاي مرزي چذابه و شلمچه شروع شده است.
موج اصلي هجوم زائران اربعين حسيني به پايانه هاي مرزي خوزستان از روز شنبه هفته آينده (13آبان) شروع مي شود.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند
۰ نفر