۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۷:۴۶
کد خبر: 82716800
T T
۰ نفر
آزمايشگاه هاي مدارس البرز نياز به ساماندهي دارد

كرج - ايرنا- معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش البرز گفت كه تشكيل كميته اجرايي ساماندهي آزمايشگاه در مدرسه و پيگيري امور مرتبط با آن در اين استان ضروري است.

عباس سلطانيان روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: آزمايشگاه محل ارتقاء مهارت هاي عملي از طريق انجام آزمايش و فعاليت هاي پژوهشي است.
وي اظهار كرد: آزمايش در واقع تلاش منظم براي پاسخگويي به يك سؤال از راه علمي است.
وي با اشاره به راهكار 3- 14 سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در خصوص لزوم اهتمام به طراحي، تجهيز و ساخت مناسب آزمايشگاه در تمام مدارس به عنوان محيط تعليم و تربيت، اظهار كرد: انجام فعاليت هاي آزمايشگاهي موجب تثبيت يادگيري، افزايش ميزان ماندگاري مفاهيم آموخته شده در بين دانش آموزان مي شود.
وي از تمرين كار گروهي و تيمي، پرورش خلاقيت، رشد استعدادها، صبر و شكيبايي و استقامت، تمرين و مداومت در كار به عنوان عوامل بستر ساز براي ايجاد زمينه تفكر در دانش آموزان ياد كرد.
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش البرز در ادامه به تشكيل كميته اجرايي ساماندهي آزمايشگاه در مدرسه و پيگيري امور مرتبط با آن تاكيد كرد و ياد آورشد: كيفيت بخشي به درس آزمايشگاه، تجهيز و ايمن سازي فضاي آزمايشگاه، چيدمان مناسب وسايل آزمايشگاهي، مشارمت دانش آموزان در اداره آزمايشگاه و برگزاري مسابقات آزمايشگاهي در سطح مدرسه را از وظايف اين كميته در استان برشمرد.
سلطانيان تصريح كرد: به مناسبت روز آزمايشگاه، همايش استاني آزمايشگاه در مديريت آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ با حضور مؤثر مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز در پژوهشسراي دانش آموزي باقرالعلوم(ع) شهر هشتگرد برگزار شد.
وي اضافه كرد:در حاشيه اين همايش نيز نشست علمي با دبيران آزمايشگاه علوم و انجام مباحث مرتبط با صدور ابلاغ و وظايف دبيران، مشكلات و چالش هاي موجود در تدريس، محتواي كتب و ... با حضور دكتر عابديني از دفتر تأليف كتب درسي وزارتخانه برگزار شد.
وي خاطرنشان كرد: نشست بحث و تبادل نظر پيرامون كتاب آزمايشگاه دهم و يازدهم نيز انجام شد.
وي گفت: از فعالان آزمايشگاه مدارس نيز در اين همايش استاني تجليل شد.
استان البرز 2443 مدرسه دارد كه در آن حدود 463 هزار دانش آموز مشغول تحصيل هستند.
2819 /1535خبرنگار: مهين مالمير**انتشار دهنده:داريوش غفاري