۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84789521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش کاغذ مهربانی در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: پویش کاغذ مهربانی در قالب جمع آوری کتب درسی و دفاتر دانش آموزان همزمان با سراسر کشور در استان کردستان آغاز شده است.

طیب سالاروندیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پویش با هدف صیانت از محیط زیست و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های مدارس برگزار شده  و نوعی تمرین دانش آموزان برای مشارکت در مدرسه سازی و تجهیز مدارس است.

وی  قدم برداشتن در مسیر خیر و اهتمام به فرهنگ  اقدام خیرخواهانه در میان دانش آموزان را از دیگر اهداف این پویش اعلام کرد و گفت: دانش آموزان در قالب این طرح می‌توانند دفاتر و کتب باطله خود را برای شرکت در این کار معنوی به مدیران مدارس تحویل دهند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: با اجرای این طرح و گسترش آن در جامعه بازیافت کاغذ بطور جدی دنبال شده و می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند و علاوه بر این با اجرای مطلوب و درآمد حاصل از آن می‌توان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مدارس را به صورت مناسب تجهیز کرد.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری کتب و دفاتر و دریافت مبلغ فروش از طریق مدرسه بدون مداخله وزارتخانه و استان ها انجام می شود؛ گفت: کل مبلغ حاصل از فروش کتب و دفاتر باید به مدرسه بازگردانده شود.

سالاروندیان با بیان اینکه این طرح تا ۳۰ شهریور در مدارس اتان اجرا می‌شود، اظهار داشت: مدارس و حتی ادارات دولتی می‌توانند در این طرح خداپسندانه شرکت کنند و با همکاری یکدیگر گامی در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف کاغذ برداشته شود.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha