۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰
کد خبر: 82716994
T T
۰ نفر
اختصاص 30 میلیارد ریال برای تكمیل تصفیه خانه فاضلاب روستایی نیر

اردبیل - ایرنا - رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیر گفت: برای اجرای عملیات تصفیه خانه فاضلاب روستایی چهار روستای این شهرستان امسال 30 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

حسن لایقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه روستای علی آباد ، دیمان و شیرین بلاغ تصفیه خانه فاضلاب روستایی با صرف 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب روستای جوراب نیز با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال شروع شده است.
وی در زمینه مجتمع های آبرسانی شهرستان نیر اظهار كرد: مجتمع شهید محمدزاده با پیشرفت فیزیكی 80 درصد درحال اجراست كه با اتمام این پروژه 38 روستا از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند و همچنین فاز اول مجتمع آبرسانی شهید كسایی افتتاح و اهالی سه روستا از آب شرب سالم بهره مند شده اند.
وی گفت: در صورت افتتاح فاز دوم این طرح اهالی 9 روستا از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.
لایقی از رفع مشكل كمبود آب شرب 15 روستای شهرستان هم خبر داد و افزود: روستاهای واقع در مسیر ارتباطی دورسونخواجه كه 15 روستا می شود از سال 88 با مشكل كمبود آب شرب مواجه بودند كه با تلاش این اداره گرفتگی لوله خط انتقال این محور كه از چشمه های گورگور تامین می شود حل و مشكل كم آبی این روستا نیز رفع شد.
او تشریح كرد: اجرای عملیات آبرسانی به 2 روستای جین قشلاقی و مولان علیا و سفلی كه درخواست سالیان اهالی این روستاها بود آغاز و چشمه آب شرب روستای قوناقیران نیز بازسازی شد.
هفته دولت امسال اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیر به دلیل فعالیت های مستمر در عمران و آبادانی روستاهای شهرستان نیر در بین دستگاههای اجرایی منطقه موفق به دریافت لوح تقدیر شد.
شهرستان نیر در 30 كیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018