۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳
کد خبر: 82719012
T T
۰ نفر
فرمانده سپاه كردستان: كليد واژه اين روزهاي ملت ايران يك نه بزرگ به دشمنان است

سنندج - ايرنا - فرمانده سپاه بيت المقدس كردستان گفت: كليد واژه اين روزهاي مردم ايران اسلامي شناسايي دشمن، مقابله با دشمنان و يك 'نه' بزرگ به توطئه ها و ترفندهاي هميشگي آنان عليه نظام است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار محمدحسين رجبي روز شنبه در آيين راهپيمايي 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در جمع راهپيمايان شهر سنندج اظهار كرد: كليد واژه ديگر مردم ايران مقابله با توطئه دشمن در ايجاد تفرقه ميان دولت، ملت، رهبري و نيروهاي مسلح است و همين اتحاد و همبستگي دشمنان را مايوس و ناراحت كرده است.
وي با بيان اينكه امروز يادآور سه رويداد مهم و تاريخي در ايران اسلامي است، افزود: اولين واقعه كه تاثير گذار در روند و تكميل انقلاب ايران بود، تبعيد امام خميني(ره) در روز 13 آبان سال 43 به تركيه است كه اين تبعيد شروعي جدي براي پيروزي نهضت امام بود.
وي شهادت جمعي از دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در 13 آبان سال 57 در دانشگاه تهران را واقعه تاريخي ديگر ايران اسلامي نام برد و افزود: در اين روز دانش آموزان و اقشار مختلف مردم با شور انقلابي خود در دانشگاه تهران اقدامات طاغوت را محكوم كردند كه اين امر منجر به شهادت جمعي از دانش آموزان و ساير مردم شد.
فرمانده سپاه بيت المقدس كردستان تاكيد كرد: رويداد و واقعه مهم ديگر تسخير لانه جاسوسي آمريكا در 13 آبان سال 58 توسط دانشجويان پيرو خط امام بود و پس از اين تسخير و با منتشر شدن اسناد آمريكا مشخص شد كه دانشجويان ما تا چه اندازه دور انديش بودند.
سردار رجبي با بيان اينكه تمامي اين رويدادها توطئه هاي استكبار بر عليه ملت ايران اسلامي است، يادآور شد: نه تنها اين سه مورد بلكه دشمنان همواره در طول تاريخ با ترفندها و توطئه هاي مختلف در صدد جلوگيري از اسلام و رشد و توسعه كشور بوده و هستند.
به گفته وي، با وجود اين توطئه ها ولي با لطف الهي و اينكه آموزه هاي ديني مبناي عمل مردم و مسئولان است از بدو پيروزي انقلاب تاكنون دشمنان و در راس آنها آمريكا نتوانسته اند به اراده و اتحاد ملت صدمه اي وارد كنند.
وي ادامه داد: حضور مردم هميشه در صحنه جاي جاي ايران اسلامي و همچنين كردستان و سنندج قهرمان در اين وضعيت جوي در خيابان ها براي محكوم كردن استكبار و مقابله با دشمني هاي دشمنان است.
به گزارش ايرنا، مراسم راهپيمايي و ضد استكباري 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني همزمان با سراسر كشور در استان كردستان برگزار شد.
در اين آيين مردم شهرها و بخش هاي مختلف استان كردستان به صورت يكپارچه به خيابان ها ريخته و با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل، بار ديگر انزجار و نفرت خود را از استكبار جهاني و عوامل سرسپرده آن به جهانيان اعلام كردند.
مراسم روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در سنندج مركز استان نيز با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان، دانشجويان و مسئولان دستگاه هاي مختلف از ميدان آزادي به سمت خيابان فردوسي، خيابان امام خميني(ره) و سه راه حبيبي انجام شد.
شركت كنندگان در اين آيين ملي با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر انگليس، الله اكبر، اي رهبر آزاده، آماده ايم آماده، ما ملت آگاهيم پيرو ثاراللهيم، ما ملت دلاوريم، پيرو امر رهبريم و ملت ما بيداره از آمريكا بيزاره مسير ميدان آزادي تا سه راه حبيبي را پياده طي كردند.
خبرنگار: افسانه گلباغي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7348/9102