۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲
کد خبر: 82720527
T T
۰ نفر
كمبود زيرساختها و نيروي انساني مانع توسعه ورزش خواف

گناباد- ايرنا- رئيس اداره ورزش و جوانان خواف گفت: كمبود اعتبارات، سخت افزار، زيرساختها و اماكن ورزشي و نيروي انساني از مشكلات مهم ورزش اين شهرستان است.

حسن شاهرخي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشي ايرنا افزود: با وجود سرمايه گذاري و سرمايه هاي اين شهرستان در بخشهاي مختلف از جمله در بخش سنگ آهن، ورزش خواف با محروميتها و مشكلات بسيار دست و پنجه نرم مي كند.
وي اظهار كرد: در سالهاي گذشته از توان اقتصادي و سرمايه هاي موجود براي كاهش تنگناها و محروميتهاي اين بخش استفاده موثر نشده است.
وي گفت: شهرستان خواف از نبود يك سالن استاندارد ورزشي براي برگزاري مسابقات رنج مي برد و اماكن موجود در شهر و بخشهاي جلگه زوزن و سنگان بسيار فرسوده، قديمي و با حداقل امكانات داير هستند.
شاهرخي افزود: تنها استخر زير مجموعه اداره ورزش و جوانان خواف از داشتن سونا و جكوزي و زيرساختهاي لازم محروم است و با وجود استعدادهاي خوب در ورزش كشتي يك سالن كشتي در شهرستان ايجاد نشده و تنها يك تشك تاتامي براي ورزشهاي رزمي در اين شهرستان وجود دارد.
وي اظهار كرد: احداث خانه كشتي شهرستان خواف از پنج سال گذشته آغاز شده ولي به دليل كمبود اعتبار در مرحله فوندانسيون و سوله باقي مانده است.
وي كمبود نيروي انساني را از ديگر مشكلات و موانع توسعه ورزش خواف دانست و گفت: از مجموع 9 پست مصوب در اداره ورزش و جوانان اين شهرستان هفت پست خالي است و اين اداره با 6 نيروي سازماني و قراردادي فعاليت دارد.
رئيس اداره ورزش و جوانان خواف افزود: امور مهمي مانند ورزش بانوان، امور فرهنگي و همچنين سه نمايندگي اين اداره در بخشهاي سلامي، سنگان و جلگه زوزن به دليل نبود نيروي انساني غير فعال و بدون تصدي هستند.
وي اظهار كرد: با وجود توجه و همراهي هاي فرماندار و نماينده مردم خواف در مجلس شوراي اسلامي، ورزش اين شهرستان با محروميتها و كمبودهاي بسيار دست به گريبان است و توجه بيشتر مسئولان ذيربط را مي طلبد.
وي گفت: توان و استعدادهاي بالقوه بسيار بين ورزشكاران رشته هاي مختلف مناطق شهري و روستايي و پيشكسوتان ورزشي خواف وجود دارد كه به دليل كمبود زيرساختهاي لازم امكان به فعليت رسيدن آنها به نحو مطلوب فراهم نشده است.
هم اكنون بيش از 2 هزار ورزشكار در قالب 40 هيات ورزشي در شهرستان خواف سازماندهي شده اند.
مركز شهرستان 140 هزار نفري خواف با 123 كيلومتر مرز مشترك با افغانستان در 270 كيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد.
خبرنگار: عليرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
2095/ 6053