۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹
کد خبر: 82722751
T T
۰ نفر

205 كيلوگرم انواع مواد مخدر در خمين كشف شد

۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹
کد خبر: 82722751
205 كيلوگرم انواع مواد مخدر در خمين كشف شد

خمين - ايرنا - فرمانده انتظامي خمين گفت: از ابتداي سال جاري تا كنون 205 كيلوگرم انواع مواد مخدر در اين شهرستان كشف و ضبط شد.

سرهنگ عزيز عزيزي روز سه شنبه در نشست شوراي هماهنگي مواد مخدر شهرستان خمين افزود: با اجراي طرح هاي پاكسازي نقاط آلوده و معتادان متجاهر، 400 نفر از توزيع كنندگان و قاچاقچيان مواد مخدر، دستگير و به مراجع قضايي و مراكز ابراهيم آباد، ورآباد و كمپ ترك اعتياد اعزام شدند.
فرماندار خمين هم در اين نشست گفت: همه بايد در زمينه مقابله با مصرف مواد مخدر، خود را مسئول بدانند و مبارزه با اين معضل نيازمند عزمي ملي است.
سيد مهدي ساداتي افزود: برگزاري همايش‌ها و كارگاه‌هاي مختلف در حوزه پيشگيري از اعتياد بستر آگاهي افراد در معرض خطر با عوارض جبران ‌ناپذير جسمي و رواني اين مواد افيوني را فراهم مي كند.
وي با اينكه اعتياد پديده‌اي است كه عامل و ريشه در بسياري از ناهنجاري‌هاي اجتماعي دارد، افزود: محيط و خانواده 2عامل اصلي براي پيشگيري از گرايش جوانان به مواد مخدر است و بايد در اين خصوص آموزش‌هاي لازم به خانواده ها داده شود.
فرماندارخمين با اشاره به لزوم تغيير نگرش جامعه به معتادان افزود: نگاه جامعه به فرد معتاد بايد تغيير كند تا فرد معتاد بعد از پاك شدن بتواند در خانواده و اجتماع داراي جايگاه و احترام باشد.
مدير آموزش و پرورش خمين نيز در اين نشست گفت: طرح آموزشي آشنايي با روشهاي توانمندسازي و پيشگيري از مصرف مواد مخدر و روانگردانها در مدارس در سال تحصيلي جديد در حال برگزاري است.
مهدي محمدي افزود: از ابتداي سال تحصيلي جديد تاكنون 2 كارگاه پيشگيري ازمصرف مواد مخدر در مدارس اين شهر برگزار شده كه در هر كارگاه 50 دانش آموز شركت كردند.
شهرستان خمين از توابع استان مركزي 105 هزار نفر جمعيت دارد كه فاصله آن تا اراك 61 كيلومتر است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده