۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82722965
T T
۰ نفر

عشقي كه مرز نمي شناسد

۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82722965
عشقي كه مرز نمي شناسد

كربلا _ ايرنا _ اربعين حسيني به غير از پيام آزادگي و انسان سازي براي همه انسانها، اينك بعد از گذشت قرنها محل حضور اقوام و ملل مختلف با آيين ها و فرهنگ هاي خاصي است كه هر يك به زباني، عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسين (ع) بيان مي كند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا از كربلاي معلي، مراسم عاشورا و اربعين حسيني در گذشته در كشور عراق به دليل سيطره و قدرت حزب بعث در خفقان و مخفيانه برگزار مي شد و زيارت عتبات عاليات به خصوص براي عاشقان ايراني آرزويي تقريبا دست نيافتني شده بود؛ از ۱۵ سال پيش با برچيده شدن بساط بعثيون و دستگيري و اعدام صدام، عزاداري هاي عاشورا و اربعين حسيني كه تضمين كننده راه اسلام است، يكبار ديگر در عراق رنگ و بوي ديگري به خود گرفت.
حال بعد از گذشت ۱۵ سال اكنون اربعين حسيني تبديل به كنگره بزرگ جهاني شده كه عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) از بيش يكصد كشور با فرهنگها و آيين هاي مختلف در شهرهاي مختلف عراق حضور پيدا مي كنند و هر يك به شيوه اي خاص ارادت خود به ساحت امام حسين (ع) و خاندان گرامي اش را نشان مي دهند.
اين روزها و در آستانه اربعين حسيني، كربلاي معلي همچون سال هاي گذشته ميزبان ميليونها انسان عاشق از سراسر گيتي است كه صحنه ها و جلوه هاي زيبايي را در كربلا و ببن الحرمين خلق مي كنند.
شيوه هاي مختلف عزاداري را در بين الحرمين و صحن و سراي حرمين اباعبدالله الحسين (ع) و حضرت ابالفضل (ع) را مي توان مشاهده كرد؛ حضور زايران و دستجات عزاداري از كشورهاي ايران، هند، پاكستان، افغانستان، بحرين، يمن، اندونزي، عربستان، سوريه و همچنين عراق و ساير كشورها به نوعي اجتماع اقوام و فرهنگ هاي مختلف كشورهاي جهان در بزرگترين گردهمايي شيعيان جهان در كشور عراق است كه همه لبيك گوي حسين(ع) هستند و زير بيرق اباعبدالله(ع) سينه مي زنند.
اربعين حسيني داراي سابقه تاريخي طولاني و مذهبي براي شيعيان جهان است و در سال هاي اخير با توجه به اجتماع ميليوني مسلمانان، شيعيان و حتي غير مسلمانان سبب شده كه به غير از ابعاد فرهنگي و مذهبي، داراي ابعاد سياسي روشني باشد و رسانه هاي خارجي نيز توجه ويژه اي به اين مراسم داشته باشند.
در اربعين حسيني امسال به غير از موكب داران ايراني و عراقي، موكب داراني از كشورهاي چين، انگليس، سوئد، روسيه، تايلند، آمريكا، گرجستان، لبنان، تركيه، كويت و ساير كشورها نيز با راه اندازي موكب از عزاداران امام حسين (ع) پذيرايي مي كنند.
در فاصله دو روز مانده به مراسم اربعين حسيني، كربلا و همه راههاي منتهي به اين شهر مملو از جمعيتي است كه عاشقانه قدم به سوي يار بر مي دارند و در اين بين مي تواني زايران بسياري از كشورهاي جهان را نيز مشاهده نمايي.
در اطراف حرم حضرت ابوالفضل عباس(ع)، كاروان آذربايجاني‌ها با چندين پرچم از كشورشان توجه هر زائري را به خود جلب مي‌كند. گروه 50 نفره از اهالي آذربايجان با مديريت «ابو حسين» مسيري طولاني را براي رسيدن به كربلاي معلي طي كرده است.
ابو حسين درباره هدف خود از حضور در كنگره اربعين حسيني مي گويد، ما مي‌خواستيم اندكي از سختي كه حضرت زينب (س) و امام سجاد (ع) در اين مسير با آن مواجه شده اند را احساس كنيم.
اين زاير آذربايجاني بزرگترين درس و پيام امام حسين(ع) را «آزادي» دانست و بيان داشت: امام حسين (ع) يك آزادمرد واقعي بود و يك انسان آزاده با ظالمان بيعت نمي كند؛ اين امام همام جانش را در اين مسير تقديم كرد، اما پيام او در تمام طول تاريخ پخش و الگوي آزادگان جهان شده است.
«ابو حسين» وظيفه مهم مسلمانان جهان را حفظ و گسترش «وحدت» دانست و تأكيد كرد: همه مسلمانان بايد تحت يك پرچم و رهبري واحد قرار گيرند تا بتوانند بر تروريسم تكفيري و صهيونيسم پيروز شوند. از نظر من وحدت تحت امر ولايت امام خامنه اي چاره ساز امروز جهان اسلام خواهد بود.
'امتياز علي' يكي ديگر از زايران است كه به همراه دوستان خود از پاكستان در كربلا حضور پيدا كرده است و انگشتان پا و ساق پاي زائران را ماساژ مي دهد.
وي مي گويد، بهترين كاري كه يك انسان مي‌تواند انجام دهد، خدمت به زائران امام حسين(ع) هست. كجاي دنيا بدون اينكه پولي از كسي دريافت كنند به مردم غذا، نوشيدني و… مي‌دهند، آن هم با اصرار و خواهش و تمنا، اين از معجزه امام حسين(ع) است كه در اين نقطه از دنيا چنين اتفاق هايي مي‌افتد و من هم يكي از ميليون‌ها انساني هستم كه مي‌خواهم به زايران حسيني كمك كنم و آنچه از دستم بر مي‌آيد را انجام ‌دهم.
«فاطمه بدوي» نيز از زايران سوري است كه به همراه يك هزار و 500 نفر از هموطنان خود هفته گذشته وارد عراق شدند.
اوي در خصوص اين سفر معنوي گفت: هميشه آرزوي حضور در كربلاي معلا را در دل داشتم و در طول اين سال‌ها به نيت زيارت حرم امام حسين(ع) به حرم حضرت زينب (س)‌ مي رفتم؛ امسال براي اولين بار دعايم مستجاب شده و به آرزويم رسيدم، احساس من از حضور در اينجا قابل وصف نيست.
وي وضعيت امروز كشور سوريه را مستحكم تر و مقاوم تر از هميشه دانست و تأكيد كرد: دعاي مردم سوريه پشت سر رزمندگان است و ما از دولت و مردم ايران و عراق به دليل حمايت از مقاومت سوريه و مبارزه با تروريست‌ها تشكر‌مي كنيم. به لطف خداوند ما به پيروزي و آزادي كامل كشورمان بسيار نزديك شده ايم.
خاورم**1067**1275
انتشار دهنده: مجيد جعفري