۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۲۸
کد خبر: 82723204
T T
۰ نفر
استاندار كردستان: اجراي برنامه هاي توسعه اي استان در اولويت است

سنندج - ايرنا - استاندار كردستان با بيان اينكه اجراي برنامه هاي توسعه اي استان كه در گذشته تدوين شده در اولويت است، گفت: مسئولان و مديران اجرايي موظف هستند براي تحقق اين برنامه ها تلاش كنند.

به گزارش ايرنا، بهمن مرادنيا شامگاه سه شنبه در پايان سفر يك روزه خود به شهرستان مريوان در نشست خبري اظهار كرد: برنامه هاي تدوين شده توسعه استان شخصي و قائل به فرد نيست بنابراين مسئولان موظف به ادامه آنها براي تحقق توسعه در كردستان هستند.
وي افزود: در خصوص اعتبارات عمراني استان هم پيگيري هاي زيادي انجام شد ضمن اينكه سند توسعه نيز براي استان كردستان تدوين شده است كه تلاش مي كنيم در سال هاي آينده اعتبارات بيشتري براي اين بخش جذب كنيم.
مرادنيا تاكيد كرد: اعتبارات دولتي پاسخگوي نيازهاي توسعه استان نيست و بايد سعي كنيم بيش از گذشته به حضور بخش خصوصي توجه شود چون رونق اقتصادي و توسعه كسب و كار در استان در گرو افزايش مشاركت بخش خصوصي است.
وي در خصوص همكاري بانك ها با دستگاه هاي اجرايي نيز يادآور شد: برخي از بانك ها تعهدهاي خود را به خوبي انجام داده اند ولي سعي مي كنيم بانك ها به همكاري با دستگاه ها و حمايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي در استان سوق داده شوند.
استاندار كردستان به وضعيت طرح منطقه آزاد تجاري مريوان و بانه هم اشاره كرد و گفت: در اين خصوص پيگيري هاي لازم را انجام داده ايم ولي از تمام توان خود و همراهي مسئولان براي تحقق اين طرح استفاده مي كنم.
مرادنيا در پاسخ به احتمال انجام تغييرات مديريتي در استان اظهار كرد: 75 دستگاه اجرايي در استان فعال است كه مديران اين دستگاه ها پايش مي شوند ولي سپردن مسئوليت هاي جديد فراجناحي و بر اساس توانايي افراد خواهد بود.
وي با بيان اينكه رسانه ها مي توانند با نقد سازنده دستگاه هاي اجرايي را در توسعه استان همراهي كنند، افزود: انتظار داريم رسانه هاي جمعي در اين مسير گام بردارند و نقش خود به عنوان بازوي مديريت اجرايي را ايفا كنند.
وي از مديران دستگاه هاي اجراي استان كردستان نيز خواست براي ايجاد وحدت رويه از تمامي ظرفيت ها و فرصت ها استفاده كنند.
استاندار كردستان در پاسخ به اين سوال كه چرا در نخستين سفر استاني به مريوان آمده است، گفت: اين شهرستان داراي ظرفيت هاي متعددي از جمله مرزي بودن، گردشگري و كشاورزي است و بايد از اين فرصت ها براي توسعه و رفع محروميت ها استفاده كرد.
به گفته مرادنيا، طبق آخرين سرشماري عمومي نفوس و مسكن شهرستان مريوان از رشد جمعيتي خوبي برخوردار بود كه اين نشان دهنده توجه دولت به مردم مرزنشين است البته شرايطي كه اكنون در مرز اين شهرستان حاكم است، مطلوب نيست و بايد با تلاش بيشتر و توسعه تبادلات تجاري رونق را به منطقه باز گرداند.
استاندار كردستان اضافه كرد: كشورهاي ديگري نيز با اقليم كردستان عراق همسايه و هم مرز هستند و لازم است ايران بر اساس قوانين و خط مشي هاي نظام اسلامي از اين فرصت استفاده كرده و سهم اقتصادي خود در منطقه را افزايش دهد.
وي با بيان اينكه مرز باشماق قابليت بيشتري براي توسعه تجارت با اقليم كردستان عراق دارد، گفت: طرح هايي از جمله پايانه نفتي در اين مرز راه اندازي شده كه مي توان با توسعه آنها، سهم خود در بازار اين منطقه از عراق را افزايش دهيم.
به گزارش ايرنا، بهمن مرادنيا روز سه شنبه در نخستين سفر شهرستاني خود پس از انتصاب به عنوان استاندار كردستان به مريوان سفر كرد.
شركت در آيين آغاز عمليات اجرايي تصفيه خانه فاضلاب، بازديد از مرز و پايانه مرزي باشماق، بازديد از جاده جديد در دست احداث سنندج - مريوان و شركت در شوراي برنامه ريزي و توسعه از برنامه هاي سفر استاندار كردستان به مريوان است.
مريوان در 135 كيلومتري غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: حسن حسين زاده ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
3034/9102