۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱
کد خبر: 82723778
T T
۰ نفر
اتوبوس های بین شهری روزانه سه هزار سرویس در مهران انجام می دهند

ایلام - ایرنا - مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: هم اكنون روزانه سه هزار سرویس از مهران به شهرهای مختلف كشور و برعكس به مقصد مهران برای انتقال زائران اربعین حسینی صورت می گیرد.

نورالله دلخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: تمهیدات و امكانات لازم و برنامه ریزی ها برای بازگشت آسان زائران به كشور فراهم شده است.
وی افزود: برابر مصوبه ستاد مركزی اربعین 30 هزار سرویس باید در ایام اربعین توسط اتوبوس های بین شهری انجام شود كه سهم ترابری اتوبوس های برون شهری برای استان ایلام 15 هزار سرویس در زمان حضور زائران است كه در شاریط كنونی روزانه سه هزار سرویس از مرز مهران به نقاط مختلف كشور صورت می گیرد.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاكید كرد: در صورتیكه حجم تردد و تراكم جمعیت در مهران زیاد باشد مشكلی برای افزایش ناوگان اتوبوسی و سهمیه حمل و نقل زائران وجود ندارد.
دلخواه در مورد نرخ ترابری زائران یاداور شد: براساس تصمیم ستاد مركزی اربعین نرخ كرایه حمل و نقل زائران 2 برابر از نرخ همیشگی استان های مبدا تا استان ایلام مصوب شده است.
وی اضافه كرد: با توجه به اینكه اتوبوس های برون شهری یك طرف مسیر را برای تسریع در جابجایی زائران خالی تردد می كنند از زائران نسبت به نرخ عادی استان های مبدا تا ایلام كرایه را دوبله و با 10 درصد تخفیف دریافت می كنند.
وی گفت: به عنوان مثال اگر در حالت عادی كرایه مسیر اصفهان به ایلام 400 هزار ریال است در ایام اربعین این رقم به 800 هزار ریال با 10 درصد تخفیف مصوب شده است، ضمن اینكه نرخ مصوب كرایه جابجایی زائران نسبت به استان های مبدا زائران و نیز نوع اتوبوس ها متفاوت است.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: بیش از یك میلیون و 187 هزار و 600 نفر زائر تاكنون از مرز مهران برای حضور در آئین های اربعین در كشور عراق تردد كرده اند كه 930 هزار زائر از مرز خارج و 247 هزار زائر نیز كه پیشتر به عراق سفر كرده بودند از طریق مرز مهران وارد شدند.
به گفته دلخواه همچنین تعداد زائران خارجی كه از مرز مهران خارج شدند را 6 هزار و 800 نفر و زائرانی كه وارد شده اند را سه هزار و 800 زائر عنوان كرد.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان و پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است.
تاكنون بیش از 50 درصد زائران مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب كرده و از این مرز به كشور عراق تردد كرده اند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن كهزادیان
7172/6119