۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82724161
T T
۰ نفر
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان: بیكاری در اصفهان 3.4 درصد كاهش یافت

اصفهان - ایرنا - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اهمیت اجرای برنامه های اشتغالزایی در دولت تدبیر و امید گفت: نرخ بیكاری در استان اصفهان در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته 3.4 درصد كاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعی اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' محسن نیرومند '، اضافه كرد: این در حالیست كه این نسبت در كل كشور، یك درصد كاهش یافته است.
وی كه در كارگروه مشترك اشتغال گلپایگان و خوانسار سخن می گفت، در عین حال تصریح كرد: همچنان آمار بیكاران در این استان نسبت به میانگین كشوری بالاتر است.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، میانگین نرخ بیكاری در استان اصفهان را 14 درصد اعلام كرد و افزود: میانگین آمار بیكاری در كشور 11.7 دهم درصد است.
وی، نرخ بیكاری فارغ التحصیلان دانشگاهی این استان نسبت به میانگین كشوری را 8 دهم درصد بیشتر اعلام كرد و افزود: میانگین آمار بیكاران فارغ التحصیل دانشگاهی در كشور 20 درصد است اما این آمار در استان اصفهان 20.8 درصد می باشد.
نیرومند با بیان اینكه تمام تلاش اداره كل كار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان كاهش نرخ بیكاری در این استان است تصریح كرد: سهم طرح كارورزی در استان اصفهان چهار هزار و 125 نفر است كه بین شهرستان‌ها توزیع شده است.
(( هدف از اجرای طرح كارورزی، آموزش و مهارت آموزی است و كارورزان علاوه بر اینكه از مزایای حقوق 30 درصد قانون كار( 270 تا 350 هزار تومان) برخوردار خواهند شد، تمام حق بیمه مسئولیت آنان را دولت پرداخت می كند .
این افراد پس از پایان دوره كارورزی به مدت 2 سال در واحدهایی كه 3 نفر بیمه شده اصلی داشته باشند می توانند مشغول كار شوند و طبق هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی ؛ مسئول یا كارفرما از پرداخت حق بیمه این افراد معاف هستند و دولت 100 درصد حق بیمه این افراد را متقبل می شود.
متقاضیان فارغ التحصیل باید در سامانه ای كه به همین منظور در سایت وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی پیش بینی شده است، ثبت نام كنند.))
مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینكه این استان در اجرای طرح كارورزی رتبه دوم كشور را در اختیار دارد گفت: باتوجه به مشكل نرم‌ افزاری كه برای این طرح بوجود آمد، فقط توانستیم 110 قرارداد منعقد كنیم اما با این حال رتبه دوم كشور را در اجرای این طرح داریم و امیدواریم با رشد تصاعدی بتوانیم این طرح را تكمیل كنیم.
وی با بیان اینكه استان اصفهان دارای یك میلیون و 100 هزار بیمه شده است، گفت: 700 هزار نفر آنها بیمه شده اجباری هستند.
نیرومند ادامه داد: 64 درصد جمعیت استان اصفهان از قشر كارگر است و با توجه به شاخص‌ ها، این استان بطور كامل صنعتی است.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین اعتبار مشاغل خانگی استان اصفهان را 54 میلیارد تومان اعلام كرد و افزود: 90 درصد تسهیلات اشتغالزایی اصفهان به پشتیبان های مشاغل خانگی پرداخت شده است.
وی گفت: یكی از بهترین تعاونی های توسعه عمران شهرستان در گلپایگان تشكیل شده و كارهای قوی و سرمایه‌گذاری خوبی برای آن انجام شده است.
مدیركل تعاون كار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینكه این تعاونی در حال ایجاد یك شهرك تفریحی در كنار سد كوچری است گفت: این طرح پس از اجرا می تواند به عنوان طرح عمرانی نمونه كشوری با درآمد بالا برای مردم تبدیل شود.
بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسكن 95 جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر است كه از جمعیت استان اصفهان حدود 2 میلیون و 600 هزار مرد (51 درصد) و 2 میلیون و 520 هزار زن (49 درصد) هستند.
همچنین براساس نتایج سرشماری 95، استان اصفهان دارای یك میلیون و 779 هزار و 366 نفر جمعیت فعال است كه از این تعداد یك میلیون و 519 هزار و 569 نفر شاغل و 259 هزار 797 هزار نفر بیكار است.
در استان اصفهان 9 هزار و 500 واحد صنعتی و 150 هزار واحد صنفی وجود دارد.
درمجموع یك میلیون و 90 هزار كارگر بیمه شده در استان وجود دارد كه با احتساب خانواده های آنها 64 درصد جمعیت كل استان را تشكیل می دهد.
7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر