۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۳:۰۴
کد خبر: 82724522
T T
۰ نفر
امضای تفاهمنامه دفتر فضای ماورایی سازمان ملل باامارات

نیویورك- ایرنا- دفتر امور فضای ماورایی سازمان ملل متحد و آژانس فضایی امارات متحده عربی یادداشت تفاهمی امضا كردند تا در استفاده از فرصت های فنی و حقوقی این فضا همكاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیمونتا دی پیپو و محمد الاحبابی روز چهارشنبه در حاشیه نشست 'فضا محرك توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی' این یادداشت تفاهم را امضا كردند.
آنها همچنین پروژه های پژوهشی مشترك را در زمینه استفاده از فناوری فضایی و برنامه های كاربردی برای مزایای اقتصادی و اجتماعی، علاوه بر ترویج و هماهنگ سازی همكاری های منطقه ای انجام خواهند داد.
سیمونتا دی پیپو (Simonetta Di Pippo) مدیر دفتر فضای بیرونی سازمان ملل متحد(UNOOSA) با اشاره به تمركز ویژه بر منطقه خاورمیانه و آموزش علم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM)، به ویژه برای زنان و دختران اظهار كرد 'ما با هم بر روی برخی از فرصت ها برای ترویج و تسهیل استفاده صلح آمیز از فضای ماورای زمین و استفاده از آن به عنوان ابزار دستیابی به برنامه 2030 و 17 هدف توسعه پایدار كار خواهیم كرد.'
همچنین این یادداشت تفاهم پنج ساله به حمایت آژانس فضایی امارات متحده عربی برای مراسم یادبود پنجاهمین سالگرد نخستین كنفرانس فضایی سازمان ملل اشاره می كند.
این رویداد كه 50+ یونیسپیس (UNISPACE + 50) نامیده می شود، در ماه ژوئن سال آینده برگزار خواهد شد و فرصتی برای جامعه بین المللی برای بررسی روند همكاری های آینده فضای جهانی خواهد بود.
امضای این توافق در حاشیه نشست عالی رتبه با موضوع 'فضا محرك توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی' انجام شد كه توسط دفتر امور فضای ماورایی سازمان ملل متحد (UNOOSA) و سازمان فضایی امارات متحده عربی از چهارشنبه تا روز پنجشنبه در دبی برگزار می شود.
1429 **شبس*1488 *انتشاردهنده: بهمن بامداد*