۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۹:۱۳
کد خبر: 82725841
T T
۰ نفر
دشمنان برای تضعیف رابطه مستحكم ارتش و سپاه تلاش خود را مضاعف كرده اند

تهران - ایرنا - فرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان ما از دوران دفاع مقدس و پس از آن از ارتشی سپاهی یك لشكر الهی زخم های عمیقی خورده اند و در این سال ها نهایت تلاش را برای تضعیف این رابطه مستحكم كرده اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرلشكر سید عبدالرحیم موسوی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه جانشین فرماندهی كل ارتش و معاون هماهنگ كننده آجا كه با حضور جانشین ستاد كل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش و نیروهای مسلح در ستاد آجا برگزار شد، این مطلب را عنوان كرد.
وی ادامه داد: موضع ارتش همانی است كه روز اول انتصاب به فرماندهی كل ارتش اعلام كردم؛ موضع ارتش در واقع همانی است كه با صدای بلند در محضر فرماندهی معظم كل قوا در دانشگاه افسری اعلام كردم.
فرمانده كل ارتش تاكید كرد: هر كس از قول ارتش چیزی بگوید یا چیزی بنویسید كه معنی آن تضعیف این رابطه مستحكم باشد آن صدا و آن قلم صدای دشمن و قلم ضد انقلاب است و مورد تایید ارتش نیست.
سرلشكر موسوی در ادامه اظهار كرد: هیات رئیسه ارتش باید از حالت تك نیروی خارج و تا حد امكان تركیبی می شد.
وی توضیح داد: تلاش ما بر این بود تا زودتر تركیب مناسب را در ارتش شكل دهیم و از فرمانده معظم كل قوا به خاطر عنایات و حمایت ها، قدردانی می كنیم.
وی با بیان اینكه سازماندهی یك نوع تصمیم گیری برای رسیدن به تركیب مناسب است،افزود: جابجایی افراد به معنای ضعف و یا قدرت افراد نیست، همچنین چیدن اسم‌های بزرگ در كنار هم هنر نیست؛ هنر به دست آوردن بهترین تركیب متناسب با نیازها است و تركیب جدید می‌تواند بهترین هم افزایی را برای ما ایجاد كند.
فرمانده كل ارتش اظهاركرد: دنیای امروز و نوع و میزان تهدیدات دشمنان پلید به ما حكم می‌كند كه به دنبال تركیبی از فرماندهان هم ‌افزا و كارآمد باشیم.
وی با اشاره به اهمیت مركز مطالعات راهبردی آجا گفت: این مركز بسیار با اهمیت است و اداره آن باید به فردی هم وزن با این جایگاه مهم، سپرده می‌شد.
وی افزود: ماموریت امیر سرتیپ پوردستان مطالعه عمیق جهت ارائه روش‌های جدید برای مقابله و غلبه بر دشمنان است كه از سوی فرمانده معظم كل قوا این مسئولیت مهم و خطیر به وی سپرده شده است.
سرلشكر موسوی با بیان اینكه نیروی دریایی باید به فرمانده جوانتری برای هدایت ۱۰ ساله سپرده می‌شد، یادآور شد: دنیای امروز و نوع و میزان تهدیدات دشمنان پلید به ما حكم می‌كند كه به دنبال تركیبی از فرماندهان هم‌افزا و كارآمد باشیم.
وی در ادامه با بیان اینكه با امیر دریادار سیاری رییس جدید ستاد ارتش و معاون هماهنگ كننده جدید آجا قریب 20 سال است كه از نزدیك آشنا هستم و با هم كار می كنیم، گفت: ما معنی لبخند و سكوت و اخم همدیگر را به راحتی درك می كنیم و اشاره و كنایه یكدیگر را هم می فهمیم، من یك كلمه می گویم آنها همه چیز را متوجه می شوند.
سرلشكر موسوی با اشاره به این مطلب كه ما از طرف دیگر یك شخصیت برجسته، شجاع، توانمند، جانباز و ولایی داریم كه در مقاطع مختلف و سلسله مراتب تا جانشینی ارتش كار كرده كه باید از ایشان نهایت استفاده را در مسیر تحقق آرمان ها می كردیم، افزود: این ماموریت بزرگی است كه حضرت آقا به امیر سرتیپ پوردستان سپرده است تا با مطالعه عمیق برای رسیدن به راه حل های اساسی در راستای ارتقای توان و آمادگی ها و عملیاتی شدن نیروها و ارائه شیوه های نو و موثر در سطح آجا منجر شود.
فرمانده كل ارتش در ادامه تصریح كرد: این اتقاق مباركی است كه راهی برای جهش راهبردی و قرار گرفتن در موقعیت برتر نسبت به دشمنان باز خواهد كرد كه به این هر سه همرزم عزیزم امیر دادرس، امیر سیاری و امیر پوردستان تبریك عرض می كنم.
در آیین تكریم و معارفه جانشین، معاون هماهنگ كننده و رییس جدید مركز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر امیر سرلشكر ستاد سید عبدالرحیم موسوی فرمانده كل ارتش، امیر سرلشكر ستاد عطاالله صالحی جانشین رئیس ستاد كل نیروهای مسلح، امیر سرلشكر ستاد حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مركزی خاتم الانبیاء (ص) و سردار سرلشكر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا و فرماندهان نیروی هوایی، دریایی، زمینی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) نیز حضور داشتند.
اجتمام(3)** 7029**1418
خبرنگار: فرهاد شرف پور ** ناشر: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej