۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82726280
T T
۰ نفر
بودجه دولتی پاسخگوی مشكلات و نیازهای دانشگاه ها نیست

تبریز- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تاكید بر درآمدزایی پایدار از سوی دانشگاه ها گفت: بودجه دولتی دیگر پاسخگوی مشكلات و نیازهای دانشگاه ها نیست.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دكتر وحید احمدی كه از مدعوین آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو پیشرفته رَبع رشیدی است، ظهر شنبه در نشست با جمعی از روسای دانشگاه ها و معاونین پژوهشی استان آذربایجان شرقی در محل دانشگاه تبریز در سخنانی افزود: دانشگاه ها بایستی برای تامین منابع خود به سمت فرایندهای دیگر همچون بحث های مهارت افزایی، ارتباط با صنعت و یا استفاده از فاینانس و شركای خارجی روی آورند.
وی همچنین اظهار كرد: در حال حاضر برای ما تكلیف شده است كه با كمك مجلس یك بسته و پیشنهاد اجرایی برای خلق منابع جدید مالی برای تامین بودجه پژوهش و فناوری دانشگاه ها تعریف كنیم.
احمدی بحث اصلاح آموزش و مهارت افزایی و همچنین توسعه مراكز رشد و ارتباط با صنعت را یكی از پروژه های اختصاصی وزارت علوم در شرایط فعلی دانست.
وی با اشاره به رشد علمی كشور : گفت: خوشبختانه با توجه به اسناد بالادستی كشور و ضرورت های دنیای فعلی در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته ایم.
رییس دانشگاه تبریز نیز در این نشست با بیان اینكه، كشورمان در حال حاضر از نظر شتاب علمی از وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت:جامعه علمی در حال عبور از مرحله مقاله نویسی است.
دكتر محمدرضا پورمحمدی با تاكید بر اینكه، هم اكنون یك نهضت علمی و فناوری در كشور آغاز شده است، افزود: امرور توانسته ایم دانش خودمان را به مصول تبدیل كنیم و به فضل الهی در آینده نزدیك این محصولات به تولید ثروت منجر خواهد شد.
در ابتدای این نشست همچنین تعدادی از روسای دانشگاه ها به بیان برخی از مشكلات موجود در حوزه آموزش و پژوهش استان آذربایجان پرداختند.
علمی**1836**
خبرنگار: یوسف درویشی* انتشار: محتشمی پور
۰ نفر