۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۸
کد خبر: 82726626
T T
۰ نفر
نيمي از پست هاي قضايي خراسان رضوي خالي است

گناباد- ايرنا- رئيس كل دادگستري خراسان رضوي گفت: هم اكنون 700 قاضي در محاكم قضايي خراسان رضوي فعالند در حالي كه بر اساس چارت پيش بيني شده تعداد قاضي مورد نياز در اين استان بيش از يك هزار و 400 نفر است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام علي مظفري روز شنبه در حاشيه آيين توديع و معارفه رئيس دادگستري و دادستان عمومي و انقلاب گناباد در گفت و گو با خبرنگاران، كمبود نيروي انساني را از مشكلات مهم دستگاه قضايي برشمرد و افزود: اكنون پست هاي اداري و قضايي به ترتيب با 40 و 50 درصد ظرفيت نيروي سازماني فعاليت دارند.
وي تاكيد كرد: با وجود كمبود شديد نيرو، با تلاش وافر مجموعه قضايي، طول زمان دادرسي در محاكم قضايي اين استان در سه سال گذشته كاهش چشمگيري داشته است.
وي ادامه داد: در شرايطي كه تا قبل از سال 1393 سالانه 15 هزار پرونده به مجموعه قضايي استان اضافه مي شد، ولي از آن سال تاكنون افزايشي در ورودي پرونده به محاكم قضايي استان صورت نگرفته است.
رئيس كل دادگستري خراسان رضوي تصريح كرد: علاوه بر اين امر، در سه سال گذشته 100 هزار پرونده مانده نيز مربوط به قبل از سال 1393 مورد رسيدگي قرار گرفته و تنها 200 پرونده از آن زمان باقي مانده كه در دست رسيدگي است.
مظفري با اشاره به تعطيلي نمايندگي پزشكي قانوني در گناباد در چند ماه گذشته، گفت: مشكلات مردم از اين نظر با دغدغه خاصي توسط دادگستري خراسان رضوي در دست پيگيري است.
وي گفت: يك نفر متخصص در اين زمينه در حال گذراندن دوره هاي لازم است كه بعد از طي آن كمتر از يك ماه آينده نمايندگي پزشكي قانوني دوباره در گناباد فعال مي شود.
در اين آيين عليرضا محولاتي به عنوان رئيس دادگستري گناباد معرفي و از زحمات محمود دانايي، كه به افتخار بازنشستگي نايل آمده، در اين سمت تقدير شد.
همچنين حميدرضا بني اسدي به عنوان دادستان عمومي و انقلاب، احمد آهني فيض آباد به عنوان رئيس شعبه دوم دادگاه عمومي و انقلاب و ياسر اخترشناس به عنوان رئيس شعبه 102 محاكم قضايي گناباد معرفي شدند.
شهرستان گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار:عليرضا حسن زاده/ ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
2095/5132