۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84797955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانجیگری برای کاهش دعاوی، رویکرد دستگاه قضایی گناباد است

گناباد-ایرنا- رییس دادگستری گناباد بهره گیری از ظرفیت ائمه جماعات مساجد و روحانیون و ریش سفیدان برای کاهش دعاوی محاکم را رویکرد مهم دستگاه قضایی این شهرستان در سال جاری ذکر کرد.

مهدی میرزایی روز چهارشنبه به مناسب هفته قوه قضاییه در حاشیه غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مسائلی که در کاهش اطاله دادرسی در محاکم قضایی در گذشته تاثیر گذار بود برطرف کردن اختلافها با میانجی گری بزرگترها و ریش سفیدان و روحانیون در هر منطقه و جلوگیری از ارجاع اختلافها به دستگاه قضایی بود.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی گناباد در سال جاری با بهره گیری از این ظرفیت برای جلوگیری از ارجاع پرونده ها به محاکم قضایی بیش از پیش توجه می کند و بخشهایی در مساجد و مناطق روستایی و دهستانها بدین مظور در نظر گرفته شده است تا قبل از ارجاع اختلافها به محاکم از توان بزرگترها و روحانیون برای رفع اختلاف بین طرفهای دعوی بهره گرفته شود.

رییس دادگستری گناباد گفت: مشارکت مردم در هر بخش نتایج خوبی در کاهش مشکلات و ارایه بهتر خدمات دارد و در این زمینه هم بهره گیری از ظرفیت روحانیون و ریش سفیدان یک ضرورت برای کاهش دعاوی محاکم قضایی است.

میرزایی نام‌گذاری سال جاری به عنوان تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و افزود: دستگاه قضایی گناباد برای رفع موانع تولید همواره در کنار مسوولان دستگاههاق اجرایی ذیربط و فعالان اقتصادی است.

وی تصریح کرد: جلسات کمیسیون حمایت از تولید گناباد به صورت منظم برگزار و مسائل و مشکلات شرکتها و واحدهای تولیدی در زمینه های مختلف اعم از بوروکراسی اداری و سایر موانع تولید با حضور دست اندرکاران ذیربط بررسی و برای رفع آنها راهکارهای مقتضی ارایه می شود که این روند طی سنوات گذشته نتایج خوبی در گناباد به همراه داشته که از جمله آن می توان به رفع مشکلات تامین برق پایدار در شهرک صنعتی این شهرستان اشاره کرد.

همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه رییس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و مسوولان محاکم قضایی و دستگاههای اجرایی و ارگانهای نظامی و انتظامی گناباد با حضور در گلزار شهدای بهشت قاسم این شهرستان با آرمانهای شهدا تجدید بیعت کردند.

اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha