۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۵
کد خبر: 82727504
T T
۰ نفر
آموزش مهارتهاي فني و حرفه اي 996هزار نفر ساعت در موسسات غيردولتي زنجان

زنجان - ايرنا - مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان زنجان با بيان اينكه امسال نزديك 4 هزار نفر در آموزشگاه هاي آزاد دوره هاي مهارتي گذارنده اند، گفت: اين تعداد كارآموز نزديك 996 هزار نفر ساعت آموزش ديده اند.

محمدرضا انصاري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد كارآموز 822 هزار نفر ساعت آموزش مختص بانوان بوده و اين قشر علاقه بيشتري به گذارندن اين دوره ها داشته اند.
انصاري تاكيد كرد: آمارها نشان مي دهد عملكرد موسسات آزاد در نيمه نخست سالجاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6درصد افزايش داشته و اكنون نيز 64 درصد از تعهدات آموزشي در بخش غير دولتي تحقق يافته است.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان زنجان افزود: اين موسسات در 113 حرفه آموزشي در 27 رشته مشغول آموزش كارآموزان هستند و در صورت نياز اين رشته افزايش پيدا خواهد كرد.
وي به لزوم ايجاد رشته هاي جديد براي تناسب با بازار كار زنجان اشاره كرد و گفت: يكي از هدف هايي كه همواره دنبال مي كنيم شناسايي ظرفيت هاي بازار كار استان و حركت همسو براي تسهيل اشتغال جوانان است.
انصاري با اشاره به بازديد همگاني از مراكز فني و حرفه‌اي، گفت: اين بازديد از 20 آبان شروع شده و تا 25 آبان‌ ادامه خواهد داشت.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان زنجان با بيان اينكه اين بازديدها فرصتي براي توسعه آموزش‌هاي مهارت‌آموزي است، اظهار كرد: عموم مردم با حضور در مراكز آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي مي‌توانند از نزديك با دوره‌هاي ارائه شده آشنا شوند.
وي گفت: برگزاري دوره‌هاي مهارتي در مراكز جوار دانشگاه، يكي از رويكردهاي اصلي در سازمان آموزش فني و حرفه‌اي است و با جديت دنبال اجرايي كردن آن در سطح استان هستيم.
به گزارش ايرنا، آموزش رايگان براي گروه سني 15 تا 22 سال در طرح مهارت آموزي محيط واقعي كار از شهريور سالجاري در مراكز اين اداره كل شروع شده است و تعهد اين اداره تا پايان امسال آموزش و برگزاري دوره براي 760 نفر است.
دوره‌هاي مهارتي استان در 14مركز آموزش فني و حرفه‌اي ثابت و بيش از 130 آموزشگاه فني و حرفه‌اي آزاد به متقاضيان خدمات ارائه مي دهد.
3216/6085
خبرنگار : سجاد كريمي ** انتشار دهنده: رويا رفيعي