۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82727569
T T
۰ نفر
شناسايي 447 نيروي كار تبعه خارجي غيرمجاز در سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي سيستان و بلوچستان گفت: 447 تبعه غيرمجاز خارجي كه در استان به صورت غير قانوني مشغول كار بودند در 6 ماه نخست امسال شناسايي شدند.

مهرداد جهانديده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اين مدت افزون بر 6 هزار و 631 بازرسي در سطح سيستان و بلوچستان انجام كه منجر به شناسايي اين افراد شد.
وي تاكيد كرد: براي جلوگيري از اشتغال غيرمجاز اتباع بيگانه كه به صورت غيرقانوني وارد سيستان و بلوچستان شده اند بايد گشت هاي مشترك بازرسي با حضور دستگاههاي وظيفه مدار استمرار يابد.
وي گفت: از آنجايي كه بخش اصناف يكي از بخش هايي است كه مي تواند براي اشتغال مدنظر اتباع بيگانه غيرمجاز قرار گيرد بايد با كمك اتاق اصناف و دستگاههاي مربوطه از اين موضوع جلوگيري كرد.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي سيستان و بلوچستان با بيان اينكه از گذشته تاكنون اشتغال نيروي كار خارجي غيرمجاز عمدتا در مشاغل سخت و زيان آور بوده است گفت: بايد با بها دادن به دوره هاي آموزشي نيروي كار، وابستگي كارفرمايان به استفاده از نيروي كار خارجي غيرمجاز در اين مشاغل كاهش داد.
جهانديده افزود: مراكز فني و حرفه اي سراسر سيستان و بلوچستان اين آمادگي را دارند تا درصورت نياز و درخواست اصناف نيروي كار ماهر در اختيار اين بخش قرار دهند.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان با 2 ميليون و 775 هزار و 14 نفر جمعيت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502 كيلومتر مربع وسعت پهناورترين استان كشور شناخته مي شود.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهاني ** انتشار دهنده: حيدر سراياني