۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۹:۵۷
کد خبر: 82729891
T T
۰ نفر
هاشمی: تهران از بافت فرسوده و جمعیت زیاد رنج می برد

تهران-ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زلزله غرب كشور و عرض تسلیت به آسیب دیدگان، گفت: تهران نیز به عنوان ام القرای كشورهای اسلامی از وجود بافت فرسوده رنج می برد.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در بیست ودومین جلسه شورای شهر تهران افزود: زلزله در غرب كشور، موجی از اندوه و نگرانی در بین ایرانیان ایجاد كرد و اعضای شورای شهر تهران خود را كنار هموطنان آسیب دیده می دانند و از اقدام و امكانی كه دردهای آنان را كاهش دهد دریغ نمی كنند.
وی گفت: نجات جان آسیب دیدگان از زیر آوار در اولویت قرار داد و امداد رسانی به آنها مخصوصا به بی خانمان ها از طریق اسكان موقت، تامین وسایل گرمایشی و باز كردن معابر مسدود شده مشكلات را حل می كند.
هاشمی با بیان اینكه نجفی شهردار تهران در نخستین ساعات به ستاد بحران رفتند و كمك رسانی را آغاز كردند، گفت: اولین كمك ها از تهران به مناطق زلزله زده ارسال شد.
وی درباره وضعیت شهر تهران در برابر زلزله نیز گفت: تهران به عنوان پایتخت و ام القرای كشورهای اسلامی از وجود بافت فرسوده و جمعیت زیاد و عدم رعایت استانداردها و مشكلات سازه ساختمان های جدید رنج می برد.
وی با بیان اینكه وضعیت تاب آوری تهران دربرابر حوادث باید بررسی شود افزود: در25 سال گذشته 6 درصد از كشته ها كشور با حادثه زلزله بوده است.
وی با بیان اینكه شهر تهران هم آماده زلزله بزرگی است خاطر نشان كرد : در شهر تهران مناطق 7، 8 ،13 ، 15 و 20خطر پذیری متوسط دارد و مناطق 9 ، 10، 12،14،16و17 دارای خطر پذیری بالایی هستند.
هاشمی با بیان اینكه مسئولیت مقابله با زلزله در اختیار شهرداری تهران است، پیشنهاد كرد، در یكی از جلسات شورا مسئولان شهرداری تهران و دستگاه های متولی حضور یابند و برنامه خود را ارائه كنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/9343 / 1539
۰ نفر