۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82730347
T T
۰ نفر
صدور مجوز برای 17 هزار كانال تلگرام دارای بیش از پنج هزار عضو

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی فضای مجازی كشور، از صدور مجوز فعالیت برای 17 هزار كانال فعال دارای بیش از پنج هزار عضو در پیام رسان تلگرام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، سید ابوالحسن فیروزآبادی روز سه شنبه ضمن بازدید از یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با حضور در غرفه ایرنا، در خصوص اقدامات شورا برای تولید محتوا در فضای مجاری با بیان اینكه، دراین خصوص یك سند تقسیم كار به منظور سامانددهی تولید محتوا، تنظیم شده است افزود: البته نگاه ما در شرایط فعلی بیشتر سالم سازی محتوا و رعایت الزامات است به طورمثال نوع محتوا برای استفاده گروه های سنی بایستی مشخص شود.
وی افزایش سواد مجازی را یكی دیگر از مسائلی عنوان كرد كه درسند فوق الذكر مورد تاكید قرار گرفته است و با اشاره به استفاده های نامناسب از فضای مجازی گفت: دراین رابطه همچنین با پایش صورت گرفته یك برنامه آموزشی برای استفاده درمناطق مختلف كشور طراحی شده است.
فیروزآبادی در خصوص برنامه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام رسان های داخلی نیز با اشاره به اینكه این شورا اخیرا در این ارتباط مصوبه ای داشته است، گفت: چند دستگاه برای اعلام برنامه های حمایتی خود ازاین سند مشخص شده اند.
وی افزود:بعنوان مثال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است حمایت های تعرفه ای و ایجاد شبكه ها و زیرساخت های مناسب و اقدامات تشویقی در این خصوص داشته باشد، ضمن اینكه قوه قضائیه نیز قرار شد سندی تهیه كه بر اساس آن فعالان رسانه های داخلی به لحاظ برخورد قضایی از شرایط مناسب تری نسبت به شرایط فعلی برخوردار شوند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد:بطور مثال مسوولیت مطالبی كه در پیام رسان ها مورد استفاده قرار می گیرد بر عهده كسانی است كه محتوا را تولید می كنند وخود پیام رسان مجرم تلقی نمی شود مگر اینكه آنها توجهی به مصادیق جرم نداشته باشند.
وی در خصوص طرح طبقه بندی اینترنیت نیز با بیان اینكه درحال آماده سازی آن هستیم گفت: هنوز این طرح برای شورا آماده نشده است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین در خصوص وضعیت انتقال سرورها به داخل كشور نیزگفت: این برنامه بصورت جدی در حال پیگیری است و در صورتی كه همكاری لازم صورت نگیرد، این شورا تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد كرد.
وی همچنین یكی از مسائل بسیار مهم در امنیت فضای مجازی را شناسایی هویت افراد دانست با تاكید بر اینكه، ما بدنبال آن هستیم كه با احراز هویت افراد در فضای مجازی محكم ترگام برداریم، گفت: كارت هوشمند ملی در این بخش می تواند نقش بسیار مناسبی ایفا كند.
فیروز آبادی تصریح كرد: طبق برنامه از سال 1397 به بعد بسیاری از خدمات در كشورهمچون بانكی، حمایتی، بهداشتی، و ایمنی تنها از طریق كارت هوشمند ملی ارائه خواهد شد كه البته با شروع سال 1397 این برنامه به تدریج و در برخی بخش ها شروع خواهد شد.
وی در ادامه همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت مسدود كردن 8 هزاركانال تلگرامی كه محتوای نامناسب تولید می كنند نیز با بیان اینكه، این موضوع باید از قوه قضائیه پیگیری شود افزود: البته قوه قضائیه در این ارتباط جلسات مشتركی با وزارت ارتباطات داشته اند و تصمیماتی نیز دراین خصوص اتخاذ شده است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین درخصوص تعداد كانال های دارای مجوز بیش از پنج هزار عضو نیز گفت: درحال حاضر حدود 17 هزار كانال مجوز گرفته اند و بزودی برای كسانی كه برای دریافت مجوز مراجعه نكرده اند یك بسته اعلام خواهد شد.
فیروزآبادی همچنین نمایشگاه دیجیتال امسال را نسبت به سال گذشته در ابعاد مختلف از جمله فضا و تنوع موضوعی مطلوب تر دانست و دلیل خود را رشد فزاینده در ضریب رشد اینترنت و پهنای باند در كشور، افزایش تعداد كانال ها و در كل توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در كشور دانست.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه در خصوص استقبال از یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز اظهار كرد: مخاطب این نمایشگاه به طور حتم مخاطب كیفی است.
یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال تا 26 آبان ماه جاری همه روزه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان و بازدید كنندگان است.
1836 **1355**1569
خبرنگار: یوسف درویشی ** انتشار: علی حبیبی
۰ نفر