سرمایه گذاری 140میلیارد ریالی بنیاد بركت برای آبرسانی به روستاهای كهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی كهگیلویه و بویراحمد گفت: 22 طرح آبرسانی با 140 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این استان اجرا می شود.

فیض الله پاسره روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای این طرح ها 60 روستا با جمعیتی افزون‌ بر 6 هزار و 200 نفر در مناطق مختلف استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: عملیات اجرایی این طرح ها در ماه جاری با كلنگ زنی طرح آبرسانی به روستای دلی رباط شهرستان باشت آغاز شده است.
پاسره ادامه داد :برای آبرسانی به روستای دلی رباط ،3 كیلومتر خط لوله و شبكه‌ توزیع و یك مخزن ذخیره آب به حجم 100 مترمكعب احداث می شود.
وی افزود: سه طرح از طرح های آبرسانی بنیاد بركت در شهرستان باشت با 22 كیلومتر خط لوله و شبكه توزیع، 4 باب مخزن به حجم 1100 مترمكعب در دست اجراست كه در پایان 5 روستا با جمعیت حدود 800 نفر از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می شود.
پاسره افزود: شركت آب و فاضلاب روستایی كهگیلویه و بویراحمد هم اینك در حال بررسی و مطالعه‌ یك طرح آب‌رسانی بزرگ در شهرستان باشت است.
وی تصریح كرد: با این طرح ، 33 روستا با جمعیتی حدود 2500 نفر از محل منابع بنیاد بركت خدمات‌دهی می‌شوند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی كهگیلویه و بویراحمد پیشتر گفت: در سال 1395 حدود 380 میلیارد ریال بودجه از محل صندوق توسعه‌ی ملی برای آبرسانی به مناطق روستایی استان تخصیص داده شد.
وی ابراز داشت: با این اعتبار 18 مجتمع بزرگ آب روستایی و 8 طرح تك روستایی تعریف و عملیاتی شده است.
پاسره بیان كرد: با بهره برداری ازاین تعداد مجتمع ابرسانی ، 107هزار نفر معادل یك سوم جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی كهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال نیز حدود 130 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه‌ی ملی برای آب‌رسانی روستایی استان پیش‌بینی شده است.
كهگیلویه و بویراحمد دارای یكهزار و 676 روستای دارای سكنه است كه یكهزار و 420 روستا از این تعداد دارای تأسیسات آب‌رسانی است.
206 روستا در این استان نیز فاقد تاسیسات و شبكه آبرسانی هستند كه تنها 6 روستا از این تعداد بالای 20 خانوار جمعیت دارند.
به گفته پاسره، آبرسانی به این تعداد روستای فاقد آب آشامیدنی سالم به وسیله 11 تانكر سیار صورت می گیرد.
وی همچنین تصریح كرد كه حدود 155روستای كهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی كهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت كه این تعداد روستا بیش از 11 هزار و 600 خانوار روستایی در قالب 47 هزار و 87 نفر را شامل می‌شود.
وی گفت كه این تعداد روستا در قالب 65طرح آب‌رسانی با اعتبار افزون بر 240 میلیارد ریال از آب سالم بهره‌مند شدند.
كمتر از 47درصد از جمعیت 713هزار نفری كهگیلویه و بویراحمد در مناطق روستایی زندگی می كنند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: مسعود علیزاده
9868/1662