۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82733217
T T
۰ نفر
رئيس سازمان امور عشاير: زرآباد كنارك مرغوب ترين موز كشور را دارد

زاهدان - ايرنا - رئيس سازمان امور عشايري كشور گفت: محصول موز توليدي كشاورزان بخش زرآباد شهرستان كنارك در جنوب سيستان و بلوچستان مرغوب ترين موز كشور است كه روانه بازار مصرف مي شود.

كرمعلي قندالي روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از مناطق عشايري و ظرفيت هاي كشاورزي بخش زرآباد كنارك در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سيستان و بلوچستان ظرفيت هاي بسيار خوبي در بخش كشاورزي دارد كه بايد به اين بخش توجه ويژه اي شود.
وي بيان كرد: تامين آب و برق به عنوان 2 عنصر موثر براي ماندگاري عشاير در اولويت اصلي سازمان امور عشايري كشور قرار دارد.
وي افزود: تمام توجه سازمان امورعشايري كشور رفع مشكلات قشر زحمتكش عشاير جامعه است.
رئيس سازمان امور عشايري گفت: برنامه هاي بسيار خوبي براي عشاير سيستان و بلوچستان در دست اقدام است.
حميد طوقي مديركل امور عشايري سيستان و بلوچستان نيز به خبرنگار ايرنا گفت: عشاير از ديرباز نقش بسيار موثري در تهيه دام و ساير نيازهاي اين استان داشته و دارند.
بخشدار زرآباد نيز با اشاره به توانمنديهاي عشاير اين منطقه، اظهار داشت: اين بخش با توجه به پتانسيل هاي بالقوه موجود در همه زمينه ها بويژه در زمينه گردشگري از ظرفيت خوبي براي اجراي طرح هاي عشايري برخوردار است.
عبدالمجيد احلال زهي تصريح كرد: مسئولان سيستان و بلوچستان توجه ويژه اي به عشاير بخش زرآباد دارند.
بخش زرآباد به مركزيت شهر زرآباد با 21 هزار نفر جمعيت و سه هزار و 800 متر مربع وسعت و دارا بودن 75 كيلومتر مرز آبي در درياي مكران در فاصله 150 كيلومتري شهر كنارك در جنوب سيستان و بلوچستان و 170 كيلومتري جاسك استان هرمزگان واقع شده است.
7316**3213** 6081 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشار دهنده: حيدر سراياني
۰ نفر