هزار و ۱۰۰ راس دام در کنارک علیه تب برفکی واکسینه شدند

چابهار- ایرنا- سرپرست امور عشایر شهرستان‌های کنارک و زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ راس دام سبک و سنگین در مناطق چگردان لاش و تران کنارک در برابر تب برفکی واکسینه شدند.

عبدالحمید بامری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: واکسیناسیون دام سبک و سنگین در زمینه بیماری تب برفکی و ۹ گانه و کزاز در مناطق عشایری یکی از اقدامات بسیار خوب برای ماندگاری و تلاش بیشتر عشایر جهت تولیدات مورد نیاز منطقه است.

وی نقش عشایر در تولید غذای سالم را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: کنترل بیماری‌ها و خدمات رسانی به موقع و از همه مهمتر داشتن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای این قشر از ضروریات است.

سرپرست امور عشایر شهرستان‌های کنارک و زرآباد از برگزاری کلاس‌های توجیهی برای عشایر به صورت مستمر خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های توجیهی عشایر باعث رشد تولید و در نهایت توجه ویژه به روند امور عشایر در بین عشایر نشینان خواهد شد.

وی گفت: اداره امور عشایر کنارک و زرآباد کمتر از یکسال از چابهار مستقل و در حال خدمت رسانی به ۴۵۵ خانوار و جمعیتی بیش از ۲ هزار و ۳۹۳ نفر در۲۴ سامانه و نقطه اقماری است.

هزار و ۱۰۰ راس دام در کنارک علیه تب برفکی واکسینه شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha