۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82733252
T T
۰ نفر
استاندارد اصفهان: اجازه استفاده از تجهیزات غیر استاندارد شهربازی ها را نمی دهیم

اصفهان- ایرنا- اداره كل استاندار استان اصفهان اعلام كرد: این اداره كل با جدیت پیگیر استاندارد سازی تجهیزات مستقر در پارك ها، مراكز تفریحی و شهربازی هاست و اجازه استفاده از وسایل غیر استاندارد در این مراكز را نمی دهد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره كل استاندارد استان اصفهان روز پنجشنبه اضافه كرد: در این راستا با اشخاصی كه بدون رعایت استاندارد اقدام به بكارگیری این تجهیزات و وسائل می كنند، برخورد قانونی خواهد شد.
براساس این گزارش، در این زمینه دوره آموزشی آشنایی با استانداردهای مراكز تفریحی و زمین های بازی مستقر در پارك ها برای مسئولان شهرداری های استان اصفهان برگزار شد.
این دوره آموزشی در راستای حفظ ایمنی شهروندان و با حضور 120 تَن از مسئولان شهرداری های استان اصفهان برگزار و در آن مباحث مربوط به استاندارد وسائل و تجهیزات مراكز تفریحی و زمین های بازی ارائه شد.
پیش از این نیز یك دوره آموزشی برای اپراتورهای (كاربران) تجهیزات بازی مستقر در شهربازی های استان اصفهان توسط اداره كل استاندارد برگزار و برای قبول شدگان در آزمون نهائی گواهینامه صادر شد.
مدیركل استاندارد استان اصفهان نیز پیش از این خبر داده بود كه تعدادی از دستگاه‌های ۲۳ شهربازی در سطح استان به دلیل غیر استاندارد بودن پلمب شده است.
غلامحسین شفیعی با بیان اینكه بازرسی شهربازی‌های استان اصفهان هر سال یك بار توسط كارشناسان اداره استاندارد انجام می‌شود، افزود: هر یك از این مراكز باید سالانه یك بار گواهینامه سلامت از اداره استاندارد دریافت كنند.
تجهیزات و وسائل بازی شهربازی ها، پارك های بازی و پارك های بادی و همچنین تله كابین ها و تله سیژها مشمول استاندارد اجباری هستند.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر