۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۱۲
کد خبر: 82734073
T T
۰ نفر
تفاهم قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با بنیاد مسكن برای بازسازی مناطق زلزله زده

تهران - ایرنا- تفاهم نامه همكاری بنیادمسكن انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه برای بازسازی مناطق زلزله زده استان كرمانشاه به امضای رییس بنیاد مسكن و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از سپاه نیوز؛ نشست مشترك علیرضا تابش رئیس بنیاد مسكن و سردار سرتیپ عبادالله عبداللهی رئییس قرارگاه امروز جمعه برگزار و منجر به امضای تفاهم نامه همكاری شد.
تسریع در عملیات تخریب و آواربرداری واحدهای آسیب دیده، تامین مصالح، كمك به حمل مصالح و همكاری در تامین اسكان و سرپناه موقت از اقداماتی است كه از سوی بنیاد مسكن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه در قالب این تفاهم نامه سپرده شده است.
مقرر شد پس از تشكیل پرونده از سوی بنیاد مسكن، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه از طریق تامین ماشین آلات سنگین مورد نیاز، تامین نیروی انسانی متخصص، كمك به مردم جهت جمع آوری اسباب و اثاثیه و بازیافت تفكیك مصالح، احداث اسكان موقت را انجام دهد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در این نشست با اشاره به اقدامات این قرارگاه در زمینه خدمت رسانی به زلزله زدگان، گفت: از زمانی كه نسبت به زلزله اطلاع رسانی شد، دستور آماده باش و بكارگیری ماشین آلات و نیروی انسانی برای امداد و خدمت به زلزله زدگان صادر شد.
سردار عبداللهی با بیان اینكه بر اساس تقسیم بندی مناطق بین دستگاهها، نهادها و سازمانها، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) عهده دار رسیدگی به 74 روستا با جمعیتی بالغ بر 14 هزار نفر از شهرستان سرپل ذهاب تا شهر ازگله شد، افزود: علاوه بر مشاركت در امدادرسانی وآواربرداری، بیش از 6 هزار تخته چادر، 10هزار تخته پتو و روزانه 12 تا 15 هزار وعده غذای گرم بین زلزله زدگان از سرپل ذهاب تا ازگله توزیع شده است.
وی ادامه داد: با توجه به استقرار كارگاه های ما در استان كرمانشاه به دلیل انجام پروژه طرح جمع آوری روان آب های غرب كشور و وجود ماشین آلات و نیروهای متخصص در آن استان، در زمینه احداث اسكان روستاییان زلزله زده مشكلی وجود ندارد.
وی با اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای احداث همزمان اسكان موقت و اسكان دائم خانواده های زلزله زده گفت: به فضل الهی از هفته آینده كار احداث اسكان موقت روستاییان را آغاز خواهیم كرد.
رییس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در این نشست با تقدیر و تشكر از اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در همكاری های گذشته بویژه در بازسازی مناطق زلزله زده ورزقان آذربایجان شرقی اظهار كرد: پیرو مصوبه دولت مبنی بر واگذاری مسئولیت بازسازی مناطق زلزله زده استان كرمانشاه و تامین اعتبار لازم در قالب وام و واگذاری آن به بنیاد مسكن، ستادها را برای تشكیل پرونده برای مناطق زلزله زده مستقر كردیم كه از فردا با حضور در آن مناطق برای هر خانوار تشكیل پرونده می دهند.
علیرضا تابش افزود: در امر بازسازی در روستاها نیازمند مشاركت و همكاری سپاه هستیم. سپاه امكانات، ماشین آلات و تجهیزات مهندسی خوبی در منطقه دارد و قرار است با كمك سپاه این بازسازی را انجام دهیم.
وی ادامه داد: در مرحله اول پس از تشكیل پرونده از سوی ستادهای این بنیاد، با معرفی افراد به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) آواربرداری صورت می گیرد و احداث اسكان موقت از سوی قرارگاه انجام شود.
تابش با بیان اینكه برای اسكان دائم هم برنامه ریزی كرده ایم، گفت: اولویت كار اسكان موقت برای زلزله زدگان و خروج آنان از اسكان اضطراری است و البته برنامه ریزی هایی هم در خصوص اسكان دائم آنان در دستور كار است كه متعاقبا اعلام می شود.
این تفاهم نامه در پی سپرده شدن مسئولیت اسكان زلزله زدگان به بنیاد مسكن انقلاب اسلامی و اعلام آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مشاركت و نقش پذیری در این راستا، امضا شده است.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه رخ داد كه تاكنون (ظهر جمعه) 436 كشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم در استان داشته است.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود كه كل غرب كشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین كشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس كردند.
این زلزله به هفت شهرستان و یك هزار و 950 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرده و طبق برآورد اولیه دست كم 31 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی آسیب كلی و جزئی دیده اند.
اجتمام**1193** 1823
تنظیم:حسن حیدری** انتشار: طاهره نبی اللهی
۰ نفر