۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۷:۱۰
کد خبر: 82734243
T T
۰ نفر
كره شمالي در باره برنامه هسته اي اتمي خود گفت و گو نمي كند

پكن-ايرنا- در حالي كه هياتي از سوي 'شي جين پينگ' رئيس جمهوري چين براي گفت و گو با مقام هاي كره شمالي به آن كشور سفر كرده است 'پيونگ يانگ' مي گويد در باره برنامه تسليحاتي هسته اي خود حاضر به گفت و گو نيست.

به گزارش روز شنبه ايرنا، روزنامه 'رودونگ سينمون' ارگان حزب حاكم كار كره شمالي نوشت، اين كشور مي گويد درباره موضوعات امنيتي و مسايل مرتبط با برنامه هسته اي نظامي خود با طرف چيني گفت و گو نخواهد كرد.
از سوي ديگر خبرگزاري يونهاپ امروز (شنبه) از كره جنوبي گزارش كرد كه هيات چيني متشكل از پنج نفر روز جمعه وارد پيونگ يانگ شد و با مقام هاي كره شمالي رايزني كرد.
خبرگزاري كيودو ژاپن نيز گزارش داد، اين هيات در بدو ورود به كره شمالي با 'چو ريونگ هايه' معاون حزب حاكم كارگر گفت و گو كرد.
روزنامه رودونگ سينمون در همين ارتباط مي نويسد كه اين كشور مسايل امنيتي و تسليحاتي نظامي را روي ميز نمي گذارد.
اين نشريه مي افزايد، ارتش و مردم كره شمالي در حال رويارويي تاريخي با آمريكا هستند و هيچ راهي بجز استفاده از نيروي بازدارنده اتمي در برابر امپرياليست آمريكا وجود ندارد و اين راهبرد تغيير نخواهد كرد.
كره شمالي بارها تاكيد كرده است اگر آمريكا سياست هاي خصمانه و تحريم هايش را متوقف نكند اين كشور هرگز با واشنگتن وارد گفت و گو نخواهد شد.
چين از مواضع كره شمالي تا اندازه اي حمايت كرده و گفته است كه نگراني هاي اين كشور بايد در نظر گرفته شود و آمريكا و كره جنوبي بايد برنامه رزمي مشترك خود را متوقف كرده و دست از رزمايش هاي سالانه بردارند تا كره شمالي آزمايش هاي موشكي و اتمي را متوقف كند.
نشريه كره شمالي تصريح كرد، اين كشور حتي يك گام هم از راه توسعه توانايي هاي تسليحاتي اتمي عقب نشيني نخواهد كرد تا اينكه واشنگتن راهبرد خصمانه اش را متوقف كند.
اين روزنامه افزود، تا وقتي اين راهبرد ادامه داشته باشد كره شمالي هم برنامه هسته اي تسليحاتي را با قدرت به پيش خواهد برد و اين سلاح را تقويت خواهد كرد.
آساق**231**1904**شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاري