۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82735418
T T
۰ نفر
هرمزگان در سالروز شهادت امام مهرباني ها غرق در اندوه و ماتم شد

بندرعباس- ايرنا- همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) امام مهرباني ها، جاي جاي استان هرمزگان اين خطه نيلگون خليج هميشه فارس غرق در اندوه و ماتم شد و مردم ولايتمدار اين استان در سوگ شهادت اين امام همام بر سر و سينه زدند.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار ايرنا، آئين هاي ويژه شهادت امام رضا (ع) از شب گذشته با حضور ارادتمندان به خاندان اهل بيت عصمت و طهارت در نقاط مختلف استان هرمزگان برگزار شده و امروز نيز مراسم ويژه عزاداري در اغلب مساجد، تكايا، حسينيه ها، بيت علما و روحانيون و منازل مردم برپا است.
در بندرعباس مركز استان هرمزگان ، عاشقان آن امام همام، شامگاه شنبه با حضور گسترده در امامزاده سيد مظفر (ع) بر سر و سينه زنان در عزاي بزرگمردي از جنس نور، معرفت و معنويت به سوگ نشستند و اشك ماتم ريختند.
حضور ويژه جوانان، زنان و كودكان در دسته هاي عزاداري كه در غم از دست دادن امام خويش مي گريند، بسيار چشمگير و قابل توجه است.
اقامه عزاي هشتمين ستاره فروزان و پر فروغ آسمان امامت و ولايت، امسال هم مظهر تجلي پيام و هدف جاويد نهضت دفاع از ولايت است و اين همه دل عاشق كه آمده و بر آستان آن حقيقت تا ابد جاويد، اداي احترام مي كنند، نشان از اين حقيقت صريح و روشن است.
ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در هرمزگان در اين روز با پخت انواع غذاهاي نذري، عزاداران را در اين استان اطعام مي كنند.
در سالروز شهادت امام رضا (ع) علما و مداحان اهل بيت در قالب سخنراني و مداحي درباره فضايل اخلاقي و معنوي ،خدمات و نحوه شهادت آن حضرت را براي عزاداران تشريح كردند.
مردم شهرهاي مختلف هرمزگان از نخستين ساعت امروز با حضور در گلزا شهدا و غبارروبي و عطرافشاني قبور دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس، بار ديگر با آرمانهاي امام و شهدا تجديد ميثاق مي كردند.
امام علي بن موسي الرضا (ع)، هشتمين امام از سلاله پاك رسول خدا (ص) سحرگاه روز 29 صفر سال 203 هجري قمري به شهادت رسيد.
نام مبارك اين امام بزرگوار علي و كنيه آن حضرت، ابوالحسن و مشهورترين لقب ايشان رضا به معناي خشنودي است.
امام محمدتقي (ع)، امام نهم شيعيان دليل ناميده شدن پدرش به اين لقب را اينگونه نقل مي فرمايند: خداوند او را رضا لقب نهاد زيرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمين از او خشنود بوده اند به طوري كه خلق و خوي نيكوي امام موجب رضايت و خشنودي دوستان، نزديكان و حتي دشمنان مي شد.
دوران حيات و امامت حضرت امام رضا (ع) ، دوران اوج گيري گرايش مردم به اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و دوران گسترش پايگاه هاي مردمي خاندان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) است.
با اوج گيري تمايلات مردم به امام رضا(ع) ، مامون خليفه عباسي با دسيسه چيني ، ايشان را مسموم و شهيد كردند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني ** انتشار: خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com