۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2999
کد خبر: 85587259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجتماع امام رضایی‌ها در کرمانشاه + فیلم

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85587259
اجتماع امام رضایی‌ها در کرمانشاه + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - اجتماع عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و دلدادگان امام رضا علیه السلام در مسجد جامع کرمانشاه روز چهارشنبه و همزمان با سالروز شهادت امام هشتم شیعیان با همراهی اقشار مختلف مردم این شهر همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که به همت کانون خدمت های رضوی برگزار شد، امام جمعه شهرستان قدس به عنوان سخنران این مراسم ضمن تسلیت سی ام ماه صفر گفت: راه رسیدن به خدا پیروی از ولایت است و اگر ثمره ۲ ماه عزاداری ما ورود به حریم ولایت باشد، عاقبت بخیر شدیم.

حجت الاسلام حمزه محمدی با بیان اینکه ارتباط با امام رضا (ع) و اهل بیت، ما را توحیدی می کند افزود : امروز ما بیش از هر زمان دیگری به انسان های توحیدی نیاز داریم چراکه انسان توحیدی منور به نور امام زمان و اهل بیت است و باید از خدا بخواهیم که نور ولایت بر قلب های ما بتابد و دستمان را در دستان مهدی موعود قرار دهد.

وی با بیان اینکه اهل بیت به مادیات ما هم برکت می دهند، افزود : اما ثمره اصلی خلقت عبودیت است و باید با توصل به اهل بیت از نور معرفت توحیدی خداوند بهره مند شویم.

امام جمعه شهرستان قدس با تاکید بر اینکه برخی دلها آمادگی دریافت معرفت و انوار نورانی اهل بیت را دارند افزود: دلهایی که در آنها کینه، حسادت و ریا باشد و یا افراد بدرفتار با والدین نمی‌تواند از معرفت خداوند و اهل بیت بهره ای ببرد و لذا ارتباط با امام رضا و اهل بیت می تواند ناخالصی های ما را کم کند تا در مسیر درست هدایت شویم.

در این مراسم حاج رامین نعیمی و کربلایی سلمان یاوری مداحی کردند و در عین حال گروه سرود "یاران شهید جمهور " هم به مناسبت شهادت امام رضا (ع) قطعه شعری را سرودند.

امام رضا (ع) در آخرین روز از ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری در سن ۵۵ سالگی در مشهد مقدس به شهادت رسید. در باب شهادت ایشان تقریباً تمام علمای شیعه و عده زیادی از علمای اهل سنت قائلند که آن حضرت مسموم و شهید شده‌اند؛ درباره عامل شهادت اختلاف نظر وجود دارد؛ قول مشهور این است که آن حضرت توسط مأمون خلیفه عباسی مسموم شده و به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha