۲ آذر ۱۳۹۶، ۰:۳۲
کد خبر: 82739864
T T
۰ نفر
تلاش ايران و ارمنستان براي رفع موانع حمل و نقل بين دو كشور

مسكو - ايرنا - رضا نفيسي مدير كل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي وزارت راه و شهرسازي با داويت ملكونيان رئيس بخش سياست هاي حمل و نقل وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوري ارمنستان ديدار و دو طرف رفع موانع فني در زمينه حمل و نقل بار و مسافر بين دو كشور را بررسي كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از سفارت ايران در ارمنستان، در ديدار نفيسي و ملكونيان در روز چهارشنبه، موضوع ارتقاي كيفيت حمل و نقل بار و مسافر ميان ايران و ارمنستان، رفع موانع فني موجود در زمينه حمل و نقلي، تبادل اطلاعات و قوانين حمل و نقل دو كشور و ارتقاي زيرساخت هاي جاده اي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در اين ملاقات نفيسي خواستار تشكيل كميته حمل و نقل بين دو كشور در فواصل زماني سه يا شش ماهه به منظور رفع فوري موانع حمل و نقلي بين ايران و ارمنستان شد كه اين پيشنهاد مورد استقبال طرف ارمني قرار گرفت.
مدير كل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي وزارت راه و شهرسازي ايران با اشاره به ظرفيت و توانمنديهاي فني و عملياتي شركت هاي ايراني، آمادگي اين شركت ها را براي مشاركت در ساخت و ساز راهگذر بين المللي شمال- جنوب ارمنستان اعلام كرد.
وي همچنين خواستار تسريع در عضويت ارمنستان در كنوانسيون هاي بين المللي حمل و نقل شد و اين عضويت را موجب تسهيل تردد خودروهاي ارمني به ايران و كاهش هزينه هاي تردد آنها ارزيابي كرد.
طرفين در اين ملاقات بر اهميت همكاريهاي حمل و نقلي بين دو كشور براي دسترسي ارمنستان به آبهاي آزاد و دسترسي جمهوري اسلامي ايران به بازارهاي حوزه اورآسيا و روسيه تاكيد كردند.
در پايان ديدار ملكونيان از پيشنهاد طرف ايراني در خصوص حذف عوارض حمل و نقلي بين دو كشور جهت تسريع در تردد بار و مسافر بين ايران و ارمنستان استقبال كرد و مقرر شد، جزئيات اين طرح در ملاقات هاي بعدي مورد بررسي كارشناسي قرار گيرد
اروپام*391