۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82741862
T T
۰ نفر
روستاهاي جوانرود از لاشه دام هاي تلف شده پاكسازي شد

كرمانشاه- ايرنا- رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان جوانرود از پاكسازي تمام روستاهاي اين شهرستان از وجود لاشه دام هاي تلف شده خبر داد و گفت: لاشه اين دام ها با همت كارشناسان دامپزشكي و همكاري ساير دستگاه ها به صورت كاملا بهداشتي دفن شدند.

احمد اميري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شبكه دامپزشكي جوانرود به منظور پيشگيري از شيوع و گسترش بيماري ها اقدام به ضد عفوني، مراقبت و پايش از روستاهاي اين شهرستان كرده است.
به گفته او با هماهنگي فرماندار شهرستان جوانرود و ادارات ذي ربط و به ويژه بخشدار مركزي و مدير جهاد كشاورزي اين شهرستان عمليات دفن بهداشتي لاشه ها در روزهاي اوليه وقوع زلزله آغاز و اكنون به پايان رسيده است.
رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان جوانرود اظهار كرد: كار پاكسازي را ابتدا از روستاهاي زلان و باني ميران كه تلفات كمتري داشتند آغاز كرديم و دام هاي تلف شده در مكاني دور از مناطق مسكوني و منابع آب به طور كاملا بهداشتي دفن شدند.
اميري بيان كرد: پس از آن كار پاكسازي روستاي ده رش بازان كه تلفات بيشتري داشت آغاز شد، اما به دليل اينكه لاشه دام ها در زير آوار زيادي مدفون شده بودند و همچنين به دليل كمبود امكانات لازم براي خاكبرداري به مدت چهار روز كاري به صورت تمام وقت جمع آوري و دفن بهداشتي دام هاي تلف شده اين روستا ادامه داشت.
وي با اشاره به اتمام كار پاكسازي روستاهاي اين شهرستان تصريح كرد: بلافاصله پس از دفن بهداشتي لاشه ها، محل هاي مذكور ضدعفوني شد.
زلزله 7.3 ريشتري يكشنبه شب در استان كرمانشاه به هفت شهرستان و بيش از يك هزار روستاي استان كرمانشاه خسارت وارده كرده است.
اين زلزله 444 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت كه بيش از 21 نفر آن ها از دانش آموزان و بالغ بر سه نفر آن ها را فرهنگيان تشكيل مي دادند.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نويدي **انتشار دهنده:علي مولوي