۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۴
کد خبر: 82743854
T T
۰ نفر
فرماندار :موانع پيش روي احداث پالايشگاه دزفول برداشته شده است

دزفول - ايرنا - معاون استاندار و فرماندار ويژه دزفول گفت: موانع پيش روي احداث نخستين پالايشگاه شمال خوزستان در دزفول برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حبيب اله آصفي روز يكشنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش دزفول با بيان اينكه پس از 3.5 سال تلاش مشكل پالايشگاه دزفول با 3.9 ميليارد دلار سرمايه گذاري بخش خصوصي برطرف شده است افزود:احداث اين پالايشگاه موجب ايجاد فرصت هاي شغلي بسياري در منطقه خواهد شد.
پالايشگاه دزفول كه قرار بود چند سال پيش عمليات اجرايي آن آغاز شود به دليل عمل نكردن سرمايه گذار به تعهدات خود اجرايي نشد.
ظرفيت اين پالايشگاه روزانه 150 هزار بشكه نفت خام و توليد انواع فرآوردهاي نفتي اعلام شده همچنين اشتغال ايجاد شده در زمان ساخت و بهره برداري 15 هزار فرصت شغلي به صورت مستقيم و غير مستقيم پيش بيني شده است.
وي احداث نيروگاه و پالايشگاه در اين شهرستان را با هدف ايجاد اشتغال و رفع بيكاري و نيز رونق اقتصادي منطقه دانست و گفت:
اولويت فرمانداري دزفول در 3.5 سال گذشته حل مشكلات اقتصادي و سرمايه گذاري بوده و با وجود برخي كارشكني ها حجم انبوهي از سرمايه وارد دزفول شده است.
آصفي اظهار كرد:در حال حاضر 300 مگاوات برق در دزفول توليد مي شود در حالي كه نياز اين شهرستان 600 مگاوات است كه انتظار مي رود با ساخت نيروگاه جديد سيكل تركيبي در دزفول علاوه بر تامين نياز شهرستان بخشي از نياز كشور به انرژي برق تامين مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه فعاليت هاي انجام شده در مجموعه مديريت اين شهرستان از جمله فرمانداري دزفول به منظور جذب سرمايه گذار در راستاي اهداف نظام اسلامي صورت گرفته است گفت:با اقدامات انجام شده و طبق اظهارات مدير كل تعاون،كار و رفاه اجتماعي نرخ بيكاري در دزفول كاهش يافته است هر چند همچنان بايد براي كاهش نرخ بيكاري در اين شهرستان تلاش كرد.
فرماندار دزفول در ادامه بابيان اينكه ريشه اكثر مشكلات و آسيب هاي اجتماعي بيكاري است افزود:با وجود تاكيد مقام معظم رهبري و رياست جمهوري مبني بر تحقق اقتصاد مقاومتي ، در دزفول با اختلاف سليقه اي روبرو هستيم بطوري كه برخي افراد در دزفول با فعاليت هاي عمراني و اقتصادي و سرمايه گذاري مخالفت كرده و بعضا در روند اجراي طرح ها سنگ اندازي مي كنند.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه