اختصاص بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرستان آبادان

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا احسان عباسپور یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی (توزیع و تصویب اعتبارات۱۴۰۳) آبادان در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: اعتبار اختصاص یافته به شهرستان آبادان، افزایش چندین برابری دارد که این مهم بیانگر نگاه ویژه به این شهرستان است.

وی افزود: اعتبار اختصاص یافته در سه بخش، ۱۶ سرفصل و ۷۱ طرح عمرانی تعریف شده است و بخش‌های توسعه، عمران و خدمات شهری و روستایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

عباسپور گفت: در بخش های خدمات شهری و روستایی ۱۳ طرح، آموزش و پرورش ۱۲ طرح و راه‌های درون شهری و برون شهری ۱۰ طرح در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و جایگاه ویژه آبادان اظهار کرد: واقعیت‌های دوران دفاع مقدس و به خصوص حضور مردم در شهر در زمان محاصره برای نسل جدید انقلاب بازگو شود.

در ادامه یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس اسلامی گفت: عقب ماندگی زیادی در شهرستان آبادان وجود دارد که با اعتبارات قطره چکانی قابل برطرف شدن نیست.

جواد سعدون‌زاده اضافه کرد: هر چند اعتبار خوبی برای طرح‌های عمرانی شهرستان آبادان در نظر گرفته شده اما مسئولان اداره‌ها از طریق مرکز استان و کشور پیگیری جذب اعتبارات مالی بیشتری باشند.

وی افزود: استان خوزستان و به خصوص شهرستان‌های آبادان و خرمشهر محرومیت‌های زیادی دارند که نیاز است مدیران دستگاه‌های دولتی برای رفع آنها تلاش مضاعف کنند و از پتانسیل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای افزایش اعتبارات طرح های عمرانی شهرستان کمک بگیرند.

امام جمعه آبادان ابراز امیدواری کرد: دولت چهاردهم با کمک و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی، برطرف کردن مشکلات جوانان به ویژه بیکاری را در اولویت قرار دهد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی خواستار اختصاص اعتبار به دستگاه‌های فرهنگی شد و گفت: طرح توسعه فضای مصلای نماز جمعه آبادان چندین سال است که نیمه کاره مانده که برای تکمیل آن نیاز به اعتبار مناسب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha