۶ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۳۲
کد خبر: 82744751
T T
۰ نفر
برج نوري حرم امامزادگان آستارا روشن شد

آستارا - ايرنا - به مناسبت آغاز امامت حضرت ولي عصر (عج)، برج نوري محوطه حرم امام زادگان ابراهيم و قاسم (ع) آستارا با حضور جمعي از مردم و مسئولان اين شهرستان روشن شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ رئيس اداره اوقاف و امور خيريه آستارا شامگاه دوشنبه در آئين افتتاح اين برج نوري گفت: اين برج به طول 14 متر و با صرف 120 ميليون ريال از نذورات مردمي و كمك هاي خيران، براي روشنايي محوطه حرم تهيه و نصب شده است.
جمشيد مهدوي افزود: تكميل حرم امام زادگان، نيازمند 30 ميليارد ريال اعتبار است و اميدواريم با مشاركت خيران و مسئولان محقق شود.
حجت الاسلام كاظم حافظ نيا امام جمعه آستارا نيز در اين آئين گفت: حرم امامزادگان اين شهرستان محل مراجعه مردم و گردشگران داخلي و خارجي است و تامين روشنايي محوطه آن در شب آغاز امامت حضرت مهدي (عج) اقدام مباركي است.
وي با قدرداني از اداره اوقاف و امور خيريه و متوليان حرم امامزادگان، ابراز اميدواري كرد با مشاركت خيران تكميل و توسعه بخش هاي مختف حرم شتاب گيرد.
امامزادگان ابراهيم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسي كاظم(ع) هستند و در سال 253 هجري قمري در راه ترويج اسلام به شهادت رسيده اند و مرقد مطهر آنها در هفت كيلومتري جاده آستارا به تالش قرار دارد.
امامت حضرت مهدي (عج) در 9 ربيع الاول سال 260 هجري قمري و پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسكري(ع) آغاز شده است.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: يوسف هدايتي
7105 / 7124 /6030